امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
عادل:

موکب داران در عراق از ۱۰ صفر کار خود را آغاز می‌کنند

معاون فرهنگی سازمان اوقاف گفت: موکب داران ایرانی در عراق خدمات خود را از ۱۰ صفر آغاز خواهند کرد اما موکب داران در مرز در حال خدمات رسانی هستند.
کد خبر: 2526
زمان انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳ بعد از ظهر -
1537 بازدید

همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی، نشست خبری فعالیت‌های مواکب مستقر در ایران و عراق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در این خصوص گفت: از اولین روز صفر ستاد اربعین در سازمان اوقاف تشکیل شد تا درباره سفر زائرین به عراق و این امر مهم در خدمت مردم باشد.

 

او افزود: برنامه شمیم حسینی از اول ایام حسینی شروع به کار کرده و تا پایان صفر ا ادامه دارد. گروه‌های مختلف داوطلب از جهادگران تا خادمین هیئت‌ها در ساخت موکب و برگزاری مراسمات عزاداری در مسیر اربعین ایران تا کربلا.

 

عادل ادامه داد: ۵۳ موکب در عراق، ۱۶ موکب در مرز‌های خروجی و ورودی و ۳۳۰مکب در مسیر منتهی به مرز‌ها و ۱۵۰ موکب در امام زاده‌ها و جا ماندگان زائران حسینی در ایران مستقر شده و خواهد شد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: مسئولیت فرهنگی در سامرا به صورت کامل بر عهده سازمان اوقاف است. مسجد بوراسا محلی است که سازمان اوقاف آن را برای اسکان زائرین حسینی در نظر گرفته که حدود ۳۵۰ نفر ظرفیت دارد. در ۱۸ عمود شست‌وشوی لباس‌های زائران را خواهیم داشت.

 

او افزود: تعداد زیادی از مواکب را در کربلا خواهیم داشت که دای ظرفیت بالایی هستند. درصد بالایی از زائران از مرز مهران عبور خواهند کرد. در حوزه فرهنگی سایت پشتیبانی اربعینی برای زوار در نظر گرفته شده که زائرین می‌توانند به کمک آن سایت از اطلاع رسانی‌های پیاده روی اربعین و خدمات رسانی این مسیر مطلع شوند.

 

عادل ادامه داد: برای روز اربعین در داخل کشور برنامه‌هایی را خواهیم داشت که بالغ بر ۱۵۰ موکب در امام زاده های کشور و برنامه‌هایی فرهنگی برای جاماندگان مسیر کربلا در استان‌ها در نظر گرفته شده است. موکب داران حسینی ایرانی در مسیر عراق تا کربلا، خدمات خود را از ۱۰ صفر آغاز خواهند کرد. اما موکب داران در مرز همچنان در حال خدمات رسانی هستند.

 

او با اشاره به طرح مهر تحصیلی اظهار کرد: واقفان خویش اندیش برای دانش آموزانی که سال اول تحصیلی را تجربه خواهند کرد و نیازمند شمرده شده اند وقف‌هایی صورت خواهد گرفت. در سطح کشور و در استان‌ها مراکز معارف اسلامی برگزار خواهد شد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سازمان اوقاف در جهت گیری‌های دانش بنیانی و بحث اقتصادی، طرح‌هایی را در دست دارد که برخی به بهره برداری رسیده اند و برخی دیگر در دست بهره برداری هستند.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *