امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اختصاص ۹۰ درصد ناوگان اتوبوس برای اربعین

اصفهان – ابتکارآنلاین: این روزها مسافران اصفهانی برای جابجابی و سفر به برخی مناطق کشور با مشکل پر بودن ظرفیت اتوبوس‌های برون شهر مواجه‌ هستند.
کد خبر: 2520
زمان انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶ قبل از ظهر -
231 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – «بلیت نیست»؛ جمله‌ای است که این روزها مردم در ترمینال‌ها با گلایه عنوان می‌کنند. یکی از مسافران که چند روزی است که دنبال خرید بلیت اتوبوس برای سفر کاری به تهران است، به ایسنا، گفت که ناچار به این سفر هستم، اما بلیت نیست، سایت خرید بلیت بسته است و یکی دو بار هم به ترمینال سر زده‌ام، اما هیچ اتوبوسی به تهران نمی‌رود و می‌گویند تمام ناوگان به سمت مرز عراق اعزام شده‌اند.

 

دو خانم دیگر که برای یک کارگاه سه‌روزه باید به تهران سفر می‌کردند نیز همین‌گونه گفتند که سایت خرید بلیت بسته است و امروز به‌واسطه یک آشنا دو بلیت تهیه کردیم.

 

مسافر دیگری هم از سرگردانی چندروزه‌اش در ترمینال کاوه و صفه گلایه می‌کند که اتوبوس نیست و ناچار به سفر است.

 

از سوی دیگر مسافران در ترمینال‌های درون استانی هم از نبود ناوگان اتوبوس گلایه دارند.

 

یکی از مسافران در ترمینال نجف‌آباد به ایسنا، گفت: همه ناوگان را به اربعین اختصاص داده‌اند و برای سفر به خوانسار دچار مشکل شده‌ام.

 

اپراتور یکی از شرکت‌های اتوبوس‌رانی به ایسنا، توضیح داد: این روزها مسافران به در بسته نبود بلیت می‌خوردند و حتی یکی از اتوبوس‌های ما که مسافر به مقصد مشهد داشت، با توقف قرار شد به مرز مهران اعزام شود.

 

البته نبود بلیت اتوبوس و گلایه مردم در ترمینال‌های مسافری اصفهان تنها برای مقاصد دیگر کشور نیست و حتی زائران اربعین نیز از نبود بلیت برای مرز گلایه دارند.

 

یکی از زائران به ایسنا، گفت: حدود یک هفته است که به ترمینال می‌آیم و می‌گویند برای کرمانشاه و خرمشهر و مرز اتوبوس و بلیت نیست.

 

 

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده استان اصفهان، درباره گلایه مردم از نبود بلیت اتوبوس به مقاصد مختلف کشور، به دلیل اعزام زائران به مرز عراق، به ایسنا، گفت: تمام تصمیمات برای اربعین از سوی ستاد اربعین اتخاذ می‌کند.

 

حسین بیغمیان افزود: با توجه به کمبود اتوبوس در سال جاری، ستاد اربعین کل کشور اعلام کرد که در این ایام بین ۸۰ تا ۹۰ درصد ناوگان اتوبوس کشور به سمت مرز عراق و بین ۱۰ تا ۲۰ درصد ناوگان به داخل کشور سرویس‌دهی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر درصدی از ناوگان اتوبوس به تهران و دیگر نقاط کشور تردد دارند، گفت: تعداد ناوگان اتوبوس پیش‌ازاین برای تردد به نقاط مختلف کشور زیاد بود، اما اکنون به دلیل اعزام اتوبوس‌ها به مرز عراق، کم شدن ناوگان اتوبوس به چشم می‌آید که این اتفاق به دلیل تصمیم ستاد اربعین کل کشور است.

 

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده استان اصفهان اضافه کرد: برای رفع این مشکل به ناوگان سواری بین جاده‌ای دستور داده‌ایم تا برای امور ضروری مردم به نقاط مختلف کشور تردد داشته باشند.

 

وی درباره گلایه مردم از نبود بلیت اتوبوس، گفت: به افرادی که استطاعت مالی دارند، می‌گوییم که با ناوگان سواری سفرهای خود را انجام دهند.

 

بیغمیان با بیان اینکه در استان اصفهان حدود ۱۳۰۰ ناوگان اتوبوس وجود دارد، گفت: از این تعداد حدود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس به زائران اربعین و اعزام به مرز عراق اختصاص یافته و حدود ۳۰۰ ناوگان دیگر برای تردد درون استانی به شهرهای مختلفی همچون خوانسار، سمیرم و …. است و تعداد دیگری برای اعزام به دیگر مقاصد کشور است.

 

افزایش ۷۵ درصدی بلیت اتوبوس اربعین

 

وی با اشاره به افزایش ۷۵ درصدی بلیت اتوبوس برای اربعین حسینی، توضیح داد: نرخ بلیت یک‌طرفه از اصفهان به مرز مهران ۴۳۸ هزار تومان است، بااین‌وجود، این نرخ کرایه موجب گلایه بسیاری از مالکین اتوبوس‌ها شده است.

 

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به کمبود ناوگان اتوبوس برای اعزام زائران اربعین به مرز، قرار است از ناوگان اتوبوسی که در اختیار صنایع است، کمک بگیریم، چراکه تعداد زائران ما زیاد است.

 

وی با بیان اینکه از یک هفته پیش اعزام زائران اربعین حسینی به مرز عراق آغاز شده است، گفت: مطابق پیش‌بینی‌ها تا ۳۱ شهریورماه بازگشت زائران از کربلا انجام می‌شود.

 

بیغمیان درباره افزایش قیمت لاستیک و روغن اتوبوس، اظهار کرد: در حال حاضر روغن اتوبوس در پایانه امیرکبیر توزیع می‌شود و طبق هماهنگی قرار است در پایانه کاوه نیز روغن به قیمت دولتی توزیع شود.

 

وی درباره لاستیک، نیز گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته قرار است که ناوگان اتوبوسی که دو یا سه سرویس در این ایام به مرز مهران می‌برند، یک بسته تشویقی لاستیک باقیمت مناسب تخصیص گیرد و در حال رایزنی دراین‌باره هستیم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *