امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازدید امام‌جمعه شهرکرد از روستاهای سخت‌گذر کوهرنگ

چهارمحال و بختیاری – ابتکارآنلاین: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری طی سفری دو روزه به شهرستان کوهرنگ، با مردم روستاهای دشوارگذر سه‌جو، بادام شیرین علیا و سفلی، گاوشیر، الورگ، تپاه علیا و سفلی، موچان و دره هندو که فاقد راه ارتباطی و خدمات رفاهی، بهداشتی و آموزشی هستند دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: 2607
زمان انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷ بعد از ظهر -
329 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرکرد، طی سفری دو روزه به شهرستان کوهرنگ، با مردم روستاهای دشوارگذر سه‌جو، بادام شیرین علیا و سفلی، گاوشیر، الورگ، تپاه علیا و سفلی، موچان و دره هندو که فاقد راه ارتباطی و خدمات رفاهی، بهداشتی و آموزشی هستند دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

 

نکونام در پایان این سفر با اشاره به توفیقش در سفر به این مناطق محروم، اظهار کرد: در این ایام، توفیقی شد تا به روستاهایی که واقعاً فاقد امکانات راه مواصلاتی، برق و امکانات بهداشتی و حتی امکانات آموزشی هستند سفر کنم اما این‌که برویم و سرکشی کنیم و فوری بازگردیم طبیعی است که مشکلات لمس نمی‌شود، بلکه مسئولان نیز باید مشکلات مردم را از نزدیک ببینند و لمس کنند.

 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: در شهرستان اردل گفته می‌شود که حدود ۳۵ روستا فاقد راه هستند و مردم از همین راه‌های باریک مال‌رو با پای پیاده یا با قاطر رفت و آمد و امکانات خودشان را با همین سختی تأمین می‌کنند. این روستاها برق ندارند، حال آنکه برق امروز در زندگی جزو ضرورت‌های اولیه است.

 

 

نکونام با اشاره به راه‌های بسیار دشوارگذر و بار سنگین مشکلات با وجود جمعیت زیاد این مناطق، گفت: این روستاها معمولاً دارای ۱۰ تا ۲۵ خانوار بوده و جمعیت‌ فراوانی دارند، از تعداد فرزندانشان که سؤال می‌کردیم به لطف پروردگار پرجمعیت و خانواده‌هایی با ۵ تا ۱۲ فرزند در این مناطق زیست می‌کنند که جای قدردانی دارد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: در این مدت، مشکلات مردم را از نزدیک مشاهده کردیم و با وجود اینکه آموزش و پرورش در این مناطق حضور دارد اما کمبود فضاهای آموزشی و زیرساخت‌های آموزشی و کمبود معلم بسیار محسوس است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *