امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

حذف استثانائات در تخفیف ۲۰ درصدی سود بازرگانی واردات

بوشهر – ابتکارآنلاین: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: پیگیری حذف استثنائات در تخفیف ۲۰ درصدی سود بازرگانی کالا‌های ورودی به بندر بوشهر در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: 2650
زمان انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳ قبل از ظهر -
256 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – علی باستین اظهار داشت: چند دستور کار اصلی را داشتیم که یکی از آن‌ها پیگیری در خصوص حذف یک سری استثنائات از سود ۲۰ درصد واردات کالا‌های بازرگانی به بندر بوشهر بود.

وی اضافه کرد: اگر استثنائات حذف شود رونقی در بندر بوشهر ایجاد می‌شود و رقابت‌پذیری را بیشتر می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر عمق‌بخشی به کانال ورودی بندر بوشهر را یکی دیگر از موضوعات عنوان کرد.

باستین ادامه داد: در حال حاضر حداکثر شناور‌های ۳۰ هزار تنی قابلیت ورود به بندر بوشهر را دارند که با عمق‌بندی به کانال ورودی به میزان ۱۵ متر، شناور‌های با بار ۵۰ هزار تن قابلیت ورود به بندر بوشهر را خواهند داشت.

وی تاکید کرد: مصوبه دیگری که در قانون بودجه ۱۴۰۱ آمده است، گرفتن نیم درصد از محل صادرات محصولات و کالا‌های کشاورزی به ویژه آبزیان و کشت گلخانه‌ای است.

باستین افزود: از طریق مجلس و دولت پیگیر هستیم که این نیم درصد را بتوانیم حذف کنیم که صادر کنندگان با هزینه کمتری بتوانند کال‌های شان را صادر کنند.

وی گفت: حذف عوارض ارزش افزوده بر خدمات حمل و نقل دریایی از دیگر مسائلی است که دنبال می‌شود تا واردکنندگان و صادرکنندگان نخواهند این عوارض را پرداخت کنند.

(منبع: خبرگزاری صدا و سیما)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *