امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرپرست اداره کل بازرسی استانداری فارس اعلام کرد:

هر تخلفی گزارش شود ما موظف به پیگیری هستیم

فارس – ابتکارآنلاین: سرپرست اداره کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری فارس، با اشاره به برخورد قاطع و جدی با مدیران مدارسی که خارج از فرآیند مصوب و قانونی اقدام به اخذ شهریه کرده‌اند، گفت: مدیران متخلف به هیئت تخلفات معرفی شده‌اند.
کد خبر: 2719
زمان انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸ بعد از ظهر -
211 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – رضا نجابت ضمن تاکید براینکه با افراد خاطی و متخلف در هر سطحی برخورد جدی و قاطع انجام می‌شود، افزود: در پی شکایت‌ها و گزارش‌های متعدد مردمی مبنی بر اخذ شهریه‌های سنگین در برخی مدارس دولتی و درخواست‌های خلاف قانون در زمان ثبت نام، بررسی موضوع و شناسایی متخلفان در دستور کار قرار گرفت و با همکاری و همراهی سازمان آموزش و پرورش استان، مدیران خاطی به هیئت تخلفات معرفی شدند.

 

سرپرست اداره کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری فارس خاطرنشان کرد: مدیران متخلف شناسایی شده مربوط به نواحی مختلف آموزش و پرورش در شهر شیراز هستند اما قطعا تخلفات در مدارسی بیشتر است که متقاضیان زیادتری داشته یا در مناطق برخوردار قرار دارند.

 

نجابت با بیان اینکه عمده تخلفات مربوط به اخذ شهریه‌های سنگین و خارج از نرخ مصوب بوده است، اخذ هرگونه شهریه خارج از نرخ مصوب را غیرقانونی اعلام و اضافه کرد: والدین دانش‌آموزان می‌توانند شکایت خود را در این بخش به مرکز ارتباطات مردمی استانداری از طریق سامانه ۱۱۱ اعلام کنند.

 

این مقام مسئول در استانداری فارس افزود: برخی از مدیران نیز مبالغی به اسم مدرسه گرفته اما به حساب شخصی خود واریز کرده‌اند که با هر دو تخلف به صورت قانونی برخورد می‌شود.

 

سرپرست اداره کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری فارس از شهروندان خواست هرگونه تخلف در زمان ثبت نام مدارس را گزارش دهند و نگران عدم ثبت نام فرزندانشان یا لغو ثبت نام نباشند.

 

وی در خصوص اینکه چرا دفتر بازرسی استانداری به بحث ثبت نام‌ها و تخلفات انجام شده ورود کرده است، گفت: این دفتر با توجه به موضوع شکایت، فراوانی و حساسیت مسئله، به مباحث ورود می‌کند. حال با توجه به اینکه در اواخر فصل ثبت نام مدارس بوده و نارضایتی‌ها بسیار زیاد است، به این مسئله ورود کردیم.

 

نجابت تأکید کرد: هر تخلفی گزارش شود ما موظف به پیگیری هستیم و شک نکنید در صورت صحت گزارش‌های انجام شده، برخورد جدی و قاطع انجام می‌شود.

 

سرپرست اداره کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری فارس در خصوص احتمال وجود شبکه‌ای که بر ثبت‌نام در مدارس اعمال نفوذ کند نیز گفت: تاکنون گزارشی در این خصوص نداشته‌ایم اما این موضوع را هم در صورت لزوم بررسی و پیگیری خواهیم کرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *