امروز سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳

بسیج ناوگان حمل ونقل خوزستان برای انتقال زائران اربعین ازچذابه

اهواز – ابتکارآنلاین: معاون حمل و نقل اداره کل پایانه ها و حمل ونقل جاده ای خوزستان گفت: ناوگان حمل و نقل استان برای انتقال زائران اربعین حسینی از مرز چذابه به شهرهای خود وارد عمل شد.
کد خبر: 2766
زمان انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶ قبل از ظهر -
184 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – فواد قزی علی با اشاره به شروع موج بازگشت زائران اربعین از مرز چذابه به کشور اظهار داشت:در نخستین گام ۲۰دستگاه اتوبوس به مقصد یزد ، بیرجند و اصفهان و شهرهای مسیر وارد پایانه چذابه شده و ۲۵دستگاه اتوبوس دیگر نیزبه تناسب حجم ورود زائران به کشور به کار گرفته می شود تا زائران بدون معطلی رهسپار شهرهای خود شوند.

 

وی افزود:۸۰درصد زائران اربعین ورودی به مرز و پایانه مسافری چذابه از استان خوزستان هستند که عموما” با خودروهای شخصی به شهرهای خود عزیمت می کنند.

 

قزی علی گفت:با برنامه ریزی و هماهنگی انجام شده هیچ زائری در پایانه مرزی چذابه نخواهد ماند و زائران به سرعت به شهرهای مورد نظر منتقل می شوند.

 

معاون حمل و نقل اداره کل پایانه ها و حمل ونقل جاده ای خوزستان افزود:هم اکنون ۲۲هزار دستگاه خودرو در ۲ پارکینگ پایانه مرزی چذابه نگهداری می شود.

 

بازگشت زائران اربعین حسینی از مرز بین المللی چذابه از ساعات بعدازظهر روز دوشنبه شتاب گرفته است.

 

تاکنون حدود ۸۲هزار زائر از مرز چذابه به کشور بازگشته اند و پیش بینی شده از روز سه شنبه موج جدید بازگشت زائران شروع شود.

 

تاکنون ۲۹۰هزار زائر از مرز چذابه به کربلای معلا مشرف شده اند.

 

شلمچه و چذابه از مرزهای شش گانه تردد زائران اربعین هستند.

 

حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی از چذابه از روزهای آغازین ماه صفر شروع شده وتا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می رسد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *