امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

۷۳هزار کلاس اولی در آذربایجان غربی امسال راهی مدرسه می شوند

ارومیه – ابتکارآنلاین: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۷۳ هزار نفر در استان حائز شرایط ثبت نام در کلاس اول هستند و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید رهسپار مدارس می‌شوند.
کد خبر: 2772
زمان انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵ قبل از ظهر -
85 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر – میرصادق جامعی صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ثبت نام ۶۵ هزار و ۱۵۳ نفر دانش آموز کلاس اولی در سامانه سیدا انجام شده است.

 

وی مجموع معلمان مقطع ابتدایی استان را ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر عنوان و اضافه کرد: این افراد شامل سرباز معلم، آموزگار رسمی، حق التدریس، معلم نوبت دوم، خرید خدمات آموزشی، ورودی ماده ۲۸ و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان هستند.

 

جامعی اضافه کرد: تعداد کلاس پیش بینی شده نیز برای دانش آموزان حدود ۱۳ هزار و ۷۴۱ کلاس است و تاکنون هفت هزار و ۶۹۲ نفر آموزگار در استان سازماندهی شدند.

 

وی درباره جمعیت کودکستانی‌ها نیز یادآور شد: با توجه به اینکه امور مربوط به مهدهای کودک و مسؤلیت این مهدها طبق منویات رهبری و اساسنامه تعلیم و تربیت از بهزیستی به آموزش و پرورش منتقل شده است مجموعه مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها به نام سازمان تعلیم و تربیت کودک تغییر یافته است.

 

جامعی اظهار کرد: این مجموعه شامل آموزش به کودکان صفر تا پنج سال تمام بوده و با عنوان کودکستان یک و ۲ آموزش و پرورش برنامه ریزی لازم را جهت ارائه خدمات به کودکان انجام خواهد داد.

 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این زمینه تاکید کرد: شیوه نامه ثبت نام به موقع به مناطق اعلام شده و طبق دستور العمل جلسات برگزار شده در سنجش، مراحل سنجش و ارزیابی سلامت آنان انجام شده است.

 

وی افزود: در زمینه دوره کودکستان مکاتباتی با مناطق آموزشی انجام شده است تا از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه‌ای و ناحیه‌ای و به خصوص استفاده از فضاهای مازاد مدارس دولتی در شیفت‌های مخالف استفاده شده و در اختیار مؤسسان با کمترین اجاره بها قرار داده شود تا کودکان حائز شرایط بتواند با کمترین هزینه از این شرایط استفاده کنند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *