امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت سرعت در اجرای طرح توسعه فاز یک پایانه مرزی دوغارون

خراسان رضوی – ابتکارآنلاین: اجرای هر چه سریعتر طرح جامع توسعه پایانه مرزی دوغارون و توسعه زیرساخت‌ها در این گذرگاه مرزی مورد تاکید است که باید مدیران ارشد کشوری و استانی نگاه ویژه‌ای به این طرح بزرگ داشته باشند.
کد خبر: 2769
زمان انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷ قبل از ظهر -
241 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – فرماندار تایباد گفت:  تامین زیرساخت‌های مرزی برای تسهیل متقابل ترددضرورت سرعت در اجرای طرح توسعه فاز یک پایانه مرزی دوغارون مسافران ایرانی و افغانستانی، بازرگانان و خودرو‌های تجاری و ترانزیت در مرز دوغارون ضروری است.

 

مهدی دونده در حاشیه بازدید از مرز دوغارون افزود: اجرای طرح پایانه مرزی دوغارون در سمت افغانستان لازمه ارتقای تجارت ۲ کشور به سطح مطلوب است.

 

وی ادامه داد: تکمیل این طرح موجب تکریم مسافرین به ویژه رانندگان کامیون‌ها و دست اندکاران امر تجارت بین ۲ کشور می‌شود که خود نقش زیادی در توسعه روابط دیرینه این ۲ کشور دوست و همسایه دارد.

 

فرماندار تایباد گفت: سالانه افزون بر یک میلیون نفر مسافر ایرانی و خارجی به صورت قانونی از طریق دروازه زمینی دوغارون وارد ۲ کشور ایران و افغانستان می‌شوند که ساماندهی پایانه مرزی بدون شک افزایش بیش از این حجم تردد مسافر را در این منطقه درپی خواهد داشت.

 

دونده افزود: دروازه زمینی دوغارون اولین ورودی برای اتباع کشور افغانستان به جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود که طرح توسعه پایانه مرزی دوغارون برای اتباع این کشور یک چشم انداز است.

 

وی با بیان اینکه پایانه مرزی دوغارون یکی از پنج پایانه برتر کشور است، بیان کرد: پایانه مرزی دوغارون از جمله مبادی مهم هم‌مرز با کشور افغانستان است که عمده کالا‌های بازار استان هرات از مسیر این گذرگاه تأمین می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه پایانه مرزی دوغارون ۳۳ هکتار مساحت دارد، گفت: این طرح را می‌توان یکی از مهمترین پروژه‌های ملی عنوان کرد که ظرفیت بالایی در حوزه‌های مختلف دارد.

 

در این بازدید که مدیران دستگا‌های مستقر در مرز زمینی دوغارون حضور داشتند از درب ورود و خروج کامیونی، دستگاه‌های ایکس ری مسافری، محوطه‌ها و پارکینگ‌های پایانه، محوطه ترانشیپمنت کالا، سالن مسافری و تجاری پایانه و تسهیلات عبور و مرور زائران اربعین بازدید شد.

 

عمده فعالیت پایانه مرزی دوغارون در حال حاضر شامل تردد روزانه بیش از ۵۰۰ دستگاه کامیون است.

(منبع: خبرگزاری صداوسیما)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *