امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

لایه روبی نشدن رودخانه‌های فیروزکوه از صد سال گذشته

فیروزکوه – ابتکارآنلاین: لایه روبی نشدن رودخانه‌های فیروزکوه از صد سال گذشته یکی از عوامل مهم وقوع سیلاب اخیر در منطقه حبله رود این شهرستان بوده است.
کد خبر: 2787
زمان انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶ بعد از ظهر -
73 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – معاون عمرانی فرمانداری فیروزکوه گفت : در بحث ساماندهی و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز حریم و بستر رودخانه خط قرمز ما محسوب می شود چرا ساخت و ساز های غیر مجاز در این بخش در وقوع سیلاب اخیر دخیل بوده است .

 

حیدر قاسم زاده در نشست ساماندهی ساخت و سازهای غیر مجاز این شهرستان افزود : متاسفانه در طول صد سال گذشته رودخانه های این شهرستان لایه روبی نشده و انباشت حجم زیادی از گل و لای موجب شده تا سطح آب آن بالا بیاید و طغیان کند.

 

وی گفت : تعیین حریم و بستر رودخانه برای انجام ساخت و سازها بدون در نظر گرفتن این لایه روبی ها براساس دبی ۲۵ یا ۵۰ ساله گذشته انجام می شود که حقوق بسیاری از مردم در این میان ضایع می شود .

 

 

 

معاون عمرانی فرمانداری فیروزکوه گفت : با توجه به شرایط توپوگرافی فیروزکوه بیش از ۶۵ کیلومتر از مساحت این شهرستان از رودخانه تشکیل شده که عملا ساخت و ساز ایمن را با مشکل مواجه کرده است.

قاسم زاده افزود : از امور آب منطقه ای درخواست داریم تا ضمن لایه روبی رودخانه ها ؛ برای تعیین حریم و بستر تجدید نظر کنند .

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *