امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان خبر داد؛

کمبود ۵۰ مدرسه در شهرک‌های اقماری شهر زنجان

زنجان- ابتکارآنلاین: مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در شهرک‌های اقماری شهر زنجان ۵۰ مدرسه با ۱۲ کلاسه درس کمبود داریم که در حال حاضر برای رفع مشکل به دنبال ساخت فضای آموزشی در این مناطق هستیم.
کد خبر: 2994
زمان انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲ قبل از ظهر -
104 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- مسعود بیات منش شامگاه سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، گفت: درخواست اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان پیگیری کامل ماده ۱۸ توسط آموزش و پرورش و نوسازی مدارس است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: با انجام اجرای تفاهمنامه یاد شده به تأمین ۵۰ باب مدرسه مورد نیاز کمک می‌کند و باید از فرصت به وجود آمده بهره لازم را برد و در این میان راه و شهرسازی استان زنجان برای تأمین سهم خود آماده است.

 

بیات منش با بیان اینکه متولی اجرای ماده ۱۸ در شهرک‌های اقماری فقط راه و شهرسازی نیست، ابراز داشت: دستگاه‌های دیگر نیز باید پیگیری کنند و در این راستا هفت باب مدرسه‌ای که راه و شهرسازی در شهرک‌های اقماری متعهد ساخت آن شده ۳ یا ۴ باب در مهر ماه سال آینده آماده خواهد شد و بقیه نیز در مهر سال ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد.

 

وی، به پیش بینی فضاهای آموزشی برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و بیان داشت: این طرح در قالب ۲ قانون جهش تولید و ساماندهی مسکن انجام می‌گیرد که در ماده ۱۶ قانون جهش نیز ماده ۸ آئین نامه اجرایی و ساماندهی به صراحت متولی امر زیربنایی و روبنایی را خود دستگاه‌ها اعلام کرده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به کمبود ۵۰ مدرسه ۱۲ کلاسه در شهرک‌های اقماری شهر زنجان اشاره کرد و گفت: مساحت شهرک‌های اقماری هزار و ۲۰۰ هکتار است که حدود ۲۰ درصد به میزان ۲۵۰ هکتار آن در مالکیت دولت (راه و شهرسازی) بوده و متولی بقیه زمین‌ها با تعاونی‌های مسکن مربوط است.

 

بیات منش افزود: با پیگیری انجام گرفته تفاهمنامه‌ای بین سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس جهت تأمین فضاهای آموزشی در حال انعقاد است که طبق آن منابع مورد نیاز برای تأمین فضاهای آموزشی از ۳ محل وزارت راه و شهرسازی، صندوق توسعه ملی و منابع استانی تأمین خواهد شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *