امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ملاک برتری در جامعه اسلامی میان زن و مرد تقوا است

ری – ابتکارآنلاین: تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) با تأکید بر اینکه ملاک برتری در جامعه اسلامی تقوا است، گفت: باید زمینه رشد زنان در اسلام فراهم شود، زیرا که هنوز جایگاه زن در اسلام برای جهانیان روشن نشده است.
کد خبر: 3010
زمان انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱ بعد از ظهر -
218 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین-  حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران استان تهران، اظهار داشت: مسیر بیار درست و خوبی است و می‌تواند به کمال انسانی کمک کرده و انسان را به آن گونه که در قرآن آمده است به حیات طیبه برساند.

 

وی افزود: مردم باید با اسلام و این دین ارزشمند آشنا شوند و اولین راه دستیابی به کمال، دین شناسی و تفقد در دین خدا است.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در ادامه گفت: دین‌شناسی و به دنبال علم رفتن برای آقایان و خانم‌ها واجب است و به قدری لذت بخش است که در احادیث آمده است بانوان در دوران ظهور به قدری به این دانش دستیابی دارند که در منازل بر این اصول حکم و رفتار می‌کنند.

 

قاضی عسکر تصریح کرد: باید متناسب با زمان پیش رویم و دانش را بر اساس این اجرا کنیم و به گونه‌ای عمل شود که در هر زمان در توسعه علوم دینی و معارف اسلامی موفق باشیم.

 

وی ادامه داد: با کمال تأسف با گذشت ۴۳ سال از انقلاب اسلامی هنوز نتوانستیم معارف دینی را برای مردم خود و دنیا بیان کنیم و هنوز جایگاه زن در اسلام برای جهانیان روشن نشده و هنوز نگاه مردان به زنان ابزاری و بسیار خطرناک است.

 

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) ابراز داشت: نگاه قرآن به شخصیت زن استدلالی است و گاهی تصور می شود که زن برای مرد آفریده شده اما چنین نگاهی در اسلام نیست و از نظر اصل خلقت هر دو را یکسان می‌داند و زن از همان خمیرمایه مرد تشکیل شده است و امتیاز ویژه‌ای قائل نیست.

 

قاضی عسکر بیان کرد: ملاک برتری در جامعه اسلامی تقوا است و فرقی بین زن و مرد وجود ندارد که نمونه‌های آن در تاریخ نقل شده است.

 

وی با اشاره به موضوع حجاب تاکید کرد: ما در زمینه حجاب کارهایی داشتیم که به نظر کافی نبوده و زن برای حضور در جامعه و دوری از تعرض‌ها باید حجاب داشته باشد تا به رشد و کمال برسد، اما متاسفانه پس از ۴۳ هنوز هم نتوانستیم این تفکرات را نهادینه کنیم.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در پایان خاطرنشان کرد: باید زمینه رشد زنان در اسلام فراهم شود، زیرا که هر کجا عملکرد صحیح داشتیم به نتایج خوبی دست یافتیم.

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *