امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آغاز توزیع بیش از پنج هزار میلیارد ریال اعتبارات استانی در اردبیل

اردبیل- ابتکارآنلاین: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه۸۰ درصد اعتبارات صرف تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام این استان می‌‎شود،گفت: از ۲ ماه پیش توزیع اعتبارات سال ۱۴۰۱ در بین فرمانداری‌های ۱۲ شهرستان آغاز شده تا پنج هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار استانی با ضرایب مشخص و شاخص‌های ۱۷گانه توزیع خواهد شد.
کد خبر: 3032
زمان انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲ قبل از ظهر -
88 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – داود شایقی اظهار کرد: فرمانداران ۸۰ درصد اعتبارات سال‌جاری را برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام اختصاص دادند و امید است در پایان سال مالی ۱۴۰۱ عملکرد مطلوبی را در تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام شاهد باشیم.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه ریالی از اعتبارات استان اردبیل برگشت نمی‌خورد، افزود: در آخرین روزهای سال مالی ۱۴۰۰ مصمم هستیم ریالی از اعتبارات استان اردبیل به خزانه برگشت نخورد.

 

شایقی اظهار کرد: با اصلاح موافقتنامه‌های توزیع بودجه ۱۴۰۰ در ماه‌های گذشته سعی شده تا منابع نقدی و اسناد خزانه به صورت صد درصد جذب شود که گزارش کامل از روند جذب و تخصیص اعتبارات سال ۱۴۰۰ در هفته‌ آینده احصا خواهد شد.

 

وی بیان کرد: از ۲ ماه پیش توزیع اعتبارات سال ۱۴۰۱ در بین فرمانداری‌های ۱۲ شهرستان آغاز شده تا پنج هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار استانی با ضرایب مشخص و شاخص‌های ۱۷گانه توزیع شود.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: فرمانداران بر اساس سیاست‌گذاری‌هایی که در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین، تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی، حوزه راه، آب و عمران روستایی داشتند، توزیع اعتبارات را آغاز کرده‌اند.

 

شایقی افزود: منابع شهرستان‌ها بر اساس سند آمایش استانی، سند توسعه شهرستان‌ها و همچنین سند توسعه و اشتغال روستایی توزیع می‌شود که در افق ۱۴۲۴ و بر مبنای سند آمایش توسعه در ابعاد مختلف مد نظر قرار گرفته است.

 

وی از فرمانداران خواست تا از دیدگاه‌های کارشناسی مدیران و معاونان دستگاه‌های اجرایی استان استفاده کرده و نسبت به جذب اعتبارات ملی از ردیف‌های مختلف اقدام لازم را انجام دهند.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با بیان اینکه ۶۰ درصد مبادله موافقتنامه در قالب بودجه ۱۴۰۱ در استان انجام شده است، افزود: تا هفته اول مهرماه ۴۰ درصد مابقی مبادله موافقتنامه نیز انجام می‌شود.

 

وی اضافه کرد: بدون دخالت توزیع اعتبارات بر عهده فرمانداری‌ها قرار داده شده  و مقرر شده با اولویت پروژه‌های پیشران و سیاست‌گذاری دولت در رسیدن به رشد هشت درصد توزیع منابع صورت بگیرد.

 

شایقی از تشکیل صندوق رفاه و پیشرفت استانی و شهرستانی خبر داد و گفت: برای تحقق رشد هشت درصدی اقتصاد کشور و استان اردبیل از ظرفیت این صندوق و سرمایه‌گذاری‌های کلان استفاده خواهد شد.

(منبع: ایرنا)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *