امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

شکارچی غیرقانونی در ورامین دستگیر شد

ورامین- ابتکارآنلاین: رئیس اداره حفاظت محیط زیست ورامین گفت: یک شکارچی غیرقانونی که اقدام به شکار یک رأس زیرگونه آهو و ۵ عدد پرنده وحشی کرده بود در یکی از مناطق ورامین دستگیر شد.
کد خبر: 3205
زمان انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵ بعد از ظهر -
243 بازدید

به گزارش خبرنگار ما – محمد فریدی اظهار داشت: در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر این که فردی به صورت غیرقانونی اقدام به شکار یک رأس جبیر از زیرگونه آهوها و چندین عدد کبوتر وحشی کرده، رسیدگی به این موضوع در دستور کار اداره حفاظت محیط زیست ورامین قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری مناسب و مسئولانه دادگاه بخش جوادآباد ورامین، حکم قضایی بازرسی از منزل این شکارچی غیرمجاز در یکی از روستاهای بخش جوادآباد شهرستان صادر شد و عوامل یگان حفاظت اداره محیط زیست ورامین با همراهی یگان حفاظت محیط زیست استان تهران و نیروی انتظامی به محل اعلام شده اعزام شدند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از منزل این شکارچی، یک رأس جبیر که از گونه‌های حفاظت شده منطقه است و ۵ عدد کبوتر وحشی شکارشده کشف شد.

فریدی اظهار داشت: جریمه شکار هر رأس جبیر ۳۰۰ میلیون ریال و جریمه شکار هر عدد کبوتر وحشی ۵۰۰ هزار ریال است که علاوه بر این جریمه، پرونده‌ تخلفی برای این فرد تشکیل شد و به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع گردید.

وی تصریح کرد: این فرد پیش از این نیز اقدام به شکار یک رأس جبیر کرده بود و سابقه شکار غیرقانونی داشت.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *