امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
امام جمعه بوشهر:

حرکت در منظومه انقلاب اسلامی باید بر محوریت ولایت فقیه باشد

بوشهر – ابتکارآنلاین: نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: حرکت در منظومه انقلاب اسلامی باید بر محوریت ولایت فقیه، بصیرت و هوشیاری باشد.
کد خبر: 3255
زمان انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷ قبل از ظهر -
197 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در درس خارج فقه خود با اشاره به حوادث اخیر کشور اظهار داشت: فرد بابصیرت انقلابی باید به موقع در صحنه باشد نه اینکه بعد از مدتی تازه بخواهد حرفی بزند بلکه باید وظیفه شرعی و الهی خود را به موقع انجام دهد.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران یک هدیه الهی به جهان بشریت به‌ویژه مردم ایران است و جهان استکبار به هیچ صورت راضی به وجود، بقا و پیشرفت این انقلاب نیست و هر روز برای انقلاب مشکلاتی ایجاد می‌کند.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه جهان استکبار و دشمنان برای از بین بردن انقلاب برنامه‌ریزی‌های مفصل دارند که در این ۴۴ سال شاهد آن بوده ایم، گفت: برنامه دشمنان در سابق به صورت مقطعی بود، اما الان برنامه آن‌ها لبالمرصاد هست و پروژه انگشت بر ماشه را دنبال می‌کنند و کوچک‌ترین زمینه‌ای برای تعرض به نظام پیدا کنند متعرض می‌شوند.

 

امام جمعه بوشهر ادامه داد: دشمنان برای هر برنامه‌ای که دارند، طراحی، فکر و نیروسازی می‌کنند و از یک مسئله‌ای که ایجاد می‌شود یک بحران بزرگ تولید می‌کنند و حتی ابعاد جهانی هم به آن می‌دهند.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه عالم یا فقیهی که تشخیص نمی‌دهد در شرایط کنونی وظیفه‌اش چیست باید در اصل اجتهاد او شک کرد، افزود: عالم یا فقیهی که نمی‌داند جان مردم و ناموس مردم در خطر است و مملکت اسلامی را در معرض تجزیه قرار می‌دهند و سکوت می‌کند بلکه همراهی می‌کند، این در اصل بصیرت، اصل فهم، اصل درک و اگر ادعای اجتهاد دارد اصل اجتهاد او، مشکل دارد.

 

وی اظهار داشت: جهان استکبار در فکر سوریه‌ای کردن ایران هستند کدام عالم می‌تواند سکوت کند یا همراهی کند در قبال کسانی که این اندیشه را دارند. این حوادث نه جدید هستند و نه تمام خواهد شد تا امریکا، اسرائیل، وهابیت، انگلیس و اذنابشان هستند این امور نیز خواهد بود، دشمن دشمنی می‌کند و این ما هستیم که باید با بصیرت، ولایتمداری و مجاهدت از نظام و انقلاب دفاع کنیم.

 

امام جمعه بوشهر افزود: من از جامعه روحانیت استان تشکر می‌کنم که در همان قدم اول با بصیرت، ولایتمداری و مجاهدت این جریانات را محکوم کرده و می‌کنیم و در کنار مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای و مردم انقلابی و عزیز ایران هستیم و از اصل نظام حمایت می‌کنیم.

(منبع: خبرگزاری صدا و سیما)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *