امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
رئیس مرکز آموزش و تربیت محیط‌بان سازمان محیط زیست کشور اعلام کرد؛

تدریس رشته محیط‌بانی در مقطع دوم متوسط استان فارس

شیراز – ابتکارآنلاین: رئیس مرکز آموزش و تربیت محیط‌بان سازمان حفاظت محیط زیست از آغاز تدریس رشته تحصیلی محیط‌بانی در مقطع دوم متوسطه در دو استان فارس و خوزستان همزمان با شروع سال تحصیلی جدید خبر داد.
کد خبر: 3322
زمان انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱ بعد از ظهر -
188 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- ضیاالدین الماسی گفت: از ابتدای مهر امسال و همزمان با بازگشایی مدارس، تدریس رشته محیط‌بانی در استان خوزستان «شهرستان شوشتر» و استان فارس «شهرستان شیراز» برای اولین بار در مقطع دوم متوسطه آغاز شده است.

 

رئیس مرکز آموزش محیط‌زیست و تربیت محیط‌بان سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره راه‌اندازی رشته محیط‌بانی گفت: با توجه به سند تحول محیط زیست، مقرر شده تا آموزش‌های تخصصی محیط‌بانان در طول سه سال تحصیلی مقطع دوم متوسطه به دانش‌آموزان پسر ارائه شود و آموزش‌های نظامی نیز پس از اخذ مدرک در دوران خدمت سربازی انجام شود.

 

به گفته وی، درباره امریه خدمتی این دانش‌آموزان هم تمهیداتی اندیشیده شده که از طرف سازمان حفاظت محیط‌زیست از مراجع مربوطه پیگیری می‌شود.

 

الماسی افزود: رشته محیط‌بانی در سال گذشته در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید و فرآیندهای اجرای پایلوت آن با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهر شیراز و شوشتر انجام می‌شود و در این زمینه شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های تخصصی توسعه رشته و جذب دانش‌آموزان با همکاری دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش تدوین شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *