امروز جمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
رئیس بهزیستی دماوند :

حفظ تکریم و احترام به افراد سالمند از وظایف هرخانواده و شهروندی است

دماوند- ابتکارآنلاین: رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند گفت:افراد مسنی که فعالیت جسمی منظم دارند، تعادل، قدرت، کنترل حرکتی، انعطاف‌پذیری، استقامت و حتی از حافظه بهتری نسبت به سالمندان کم‌تحرک برخوردارند.
کد خبر: 3394
زمان انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶ بعد از ظهر -
153 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – فاطمه خانزادی روز پنجشنبه به خبرنگاران توضیح داد: شنوایی یکی از مهم ترین حواس پنجگانه انسان است اما فرد ناشنوا به خاطر مشکلی که در ارتباط گیری با دیگران دارد نباید از حضور در جامعه طرد شود.

 

وی در خصوص حقوق شهروندی ناشنوایان افزود: احقاق حق ناشنوایان، شناسایی و بهبود مشکلات زندگی روزمره آنها همانند دیگر معلولین حوزه امور توانبخشی حائز اهمیت است که بر همین اساس بهزیستی دماوند ۱۷۸ ناشنوا شناسایی شده و دارای پرونده را تحت پوشش دارد.

 

وی اشاره کرد: در بهزیستی دماوند با ارائه خدماتی همچون سمعک، باطری سمعک، کمک موردی برای کاشت حلزون، هزینه های درمان، دفترچه بیمه، پرداخت حق مستمری به معلولین دارای معلولیت ناشنوایی پس از ارائه مدارک پزشکی در کمیسیون تعیین نوع وشدت معلولیت طبق رعایت تمامی قوانین و دستورالعمل های سازمان بهزیستی خدمات دهی می شود.

 

خانزادی خاطرنشان کرد: حفظ تکریم و احترام به افراد سالمند از وظایف هرخانواده و شهروندی است و به فرزندان در مرحله اول توصیه می شود نسبت به نگهداری سالمندان در منازل خود اقدام و هرگونه خدمات بهداشتی، درمانی توسط فرزندان انجام شود و در صورتی که واقعا نگهداری فرد سالمند در منزل مانند داشتن آلزایمر شدید، در دسترس نبودن امکانات بهداشت و درمانی غیر ممکن بود به مراکز نگهداری شبانه روزی سپرده شوند.

 

وی در خصوص تنها مرکز نگهداری از مرکز سالمندان شبانه روزی بیان کرد: تنها مرکز نگهداری از سالمندان دماوند واقع در شهر رودهن با نام شیرین و با دارا بودن ۱۷ سالمند با مجوز رسمی از سازمان بهزیستی فعالیت می کند.

 

رئیس اداره بهزیستی دماوند گفت: برنامه‌های توان‌بخشی برای سالمندان به آن‌ها کمک می‌کند در وضعیت نرمالی قرار گیرند؛ سالمندان هر چه بیشتر فعال باشند بسیاری از عوامل مرتبط با پیری ازجمله قدرت، تعادل، هماهنگی، انعطاف‌پذیری و درد را بهبود می‌بخشد.

 

وی افزود: افراد مسنی که فعالیت جسمی منظم دارند، تعادل، قدرت، کنترل حرکتی، انعطاف‌پذیری، استقامت و حتی از حافظه بهتری نسبت به سالمندان کم‌تحرک برخوردارند.

 

خانزادی خدمات ارائه شده در منازل سالمندان را مناسب سازی منازل و خودرو، بیمه، پرداخت مستمری سالمندان دارای ۶۰ سال به بعد، کمک تجهیزات توانبخشی مانند عصا، واکر، باطری سمعک و… و. خواند.

 

برگزاری جشنواره هنری آوای مهر برای افراد دارای معلولیت

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند خاطر نشان کرد: جشنواره هنری، ویژه افراد دارای معلولیت و در سه بخش موسیقی، ادبیات و خوشنویسی برگزار می شود و شهروندان دارای معلولیت دماوندی می‌توانند آثار خود را به واحد امور توانبخشی واقع در میدان شهدا(جهاد سابق) مجتمع خدمات بهزیستی شهید سجادیان حداکثر تا پایان آبان ماه ارسال کنند.

 

رئیس بهزیستی دماوند در خصوص رده سنی شرکت کنندگان گفت: ۵ تا ۱۱ سال گروه الف، ۱۲ تا ۱۸ سال گروه ب، ۱۹ تا ۳۵سال گروه ج، و ۳۶ سال به بالا نیز رده سنی د، که با توجه به نوع معلولیت از یکدیگر تفکیک خواهند شد.

 

وی افزود: بخش موسیقی در قالب تکخوانی و تک‌خوانی، دونوازی و گروه‌نوازی برگزار خواهد شد که افراد باید قطعه‌ خود را حداقل سه و حداکثر پنج دقیقه ضبط کنند؛ در بخش شعر و ادبیات می توانند شعر نو، کلاسیک و قطعه ادبی با مبحث آزاد نیز ودر بخش خوشنویسی در حوزه قلم نی، تحریر، و نقاشی‌خط برگزار می شود و موضوع نیز آزاد خواهد بود و هر شرکت‌ کننده مجاز است یک اثر در اندازه پنجاه در هفتاد سانتیمتر و یا در قطع A۳ بدون قاب یا پاسپارتو به دبیرخانه ارسال کند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *