امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار ری:

هر نوع بی توجهی به الزامات محیط زیستی منجر به اعتراض مردم می شود

ری – ابتکارآنلاین: معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: توسعه صنعتی نباید به اهالی روستاها آسیب بزند و موجب گلایه مندی آنان شود.
کد خبر: 3569
زمان انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹ بعد از ظهر -
137 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حمید زمانی در پی گلایه اهالی روستای دوتویه از کارخانه آزفنداک، تولیدکننده پودر استخوان پخته، روغن صنعتی و استخوان سوخته کوره ای با مصرف دارویی و صنعتی بازدید کرد و افزود: هر نوع بی توجهی به الزامات محیط زیستی منجر به اعتراض مردم می شود.

 

وی در جریان این بازدید تذکرات لازم را برای رعایت نکات زیست محیطی به سرمایه گذاران و مسئولان این واحد صنعتی ارائه کرد.

 

زمانی ضمن ملزم سازی اداره محیط زیست بر رسیدگی مستمر بر روند فعالیت این واحد صنعتی، تاکید کرد: کارشناسان و بازدیدهای مستمر محیط زیست برای نظارت مستمر بر این واحد و دیگر صنایع مشابه فعال به منظور جلوگیری از آلودگی و انتشار بوی نامساعد مستقر می شود.

 

در این واحد صنعتی پودر استخوان، پودر خون دام های اهلی و روغن های صنعتی تولید می شود که بوی نامطبوعی دارد.

 

رعایت نکات زیست محیطی لازمه تداوم تولید

 

فرماندار ویژه ری بازدیدی از مجتمع کشتارگاهی و بسته بندی سامان گوشت آسیا نیز داشت و گفت: باید نکات بهداشتی و محیط زیستی را در کنار تداوم روند تولید مد نظر قرار داد.

 

وی در خصوص تعیین تکلیف ۲۰۰ هزار لیتر آب تصفیه شده مازاد این مجتمع کشتارگاهی در روز، از استقبال کشاورزان از این میزان آب خبر داد و خواستار پیگیری این مساله از متولیان این حوزه شد.

 

این مجتمع کشتارگاهی دارای سیستم کشتار اتوماتیک دام بوده و یک هزار و ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۵۰ نفر غیر مستقیم اشتغالزایی کرده است.

 

این مجتمع ظرفیت کشتار ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و ۵۰۰ راس دام سنگین را دارد و نزدیک به ۶۰ درصد ظرفیت تنظیم بازار تهران را تامین می کند.

 

این مجتمع کشتارگاهی بنا به ادعای سرمایه گذار آن دارای یک تصفیه خانه برای بازچرخانی پساب هاست و کیفیت نهایی آب تصفیه شده در حد آب شرب است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *