امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازرس کل لرستان خبر داد؛

پیگیری روند اجرای مصوبات سفر هیئت دولت به لرستان

خرم‌آباد- ابتکارآنلاین: بازرس کل لرستان با اشاره به پیگیری روند اجرای مصوبات سفر هیئت دولت به این استان، از معرفی بیش از ۱۵ نفر در دستگاه‌های اجرایی لرستان به هیئت تخلفات اداری خبر داد.
کد خبر: 3573
زمان انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰ بعد از ظهر -
83 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- سعید رازانی امروز سه شنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه مبنای تشکیل سازمان بازرسی اجرای اصل ۱۷۴ قانون اساسی در دستگاه‌ها و ادارات است اظهار داشت: نظارت بر حسن اجرای وظایف دستگاه‌های اجرایی وظیفه سازمان بازرسی است.

 

بازرسی‌های سرزده از دستگاه‌های اجرایی

 

وی با بیان اینکه ابتدای هر سال طبق برنامه زمانبندی مشخص از دستگاه‌های اجرایی بازرسی برنامه‌ای حول محورهای مشخص به عمل می‌آوردیم عنوان کرد: در کنار این امر بازرسی‌های موردی را انجام می‌دهیم.

 

بازرس کل لرستان با تاکید بر اینکه در قالب این بازرسی‌ها موارد بررسی و تشکیل پرونده می‌شوند افزود: همچنین بازرسی‌های سرزده یکی دیگر از موارد کاری سازمان بازرسی است.

 

رازانی یا بیان اینکه، تاکید رئیس سازمان بازرسی، بازرسی الکترونیکی است تا گلوگاه‌های فساد را شناسایی کنیم تصریح کرد: از طریق ورود به یک سری سامانه‌ها کار نظارت را انجام خواهیم داد.

 

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که این زیرساخت و سامانه‌ها در دستگاه‌های اجرایی فراهم شود ادامه داد: تلفن ۱۳۶ سازمان بازرسی به صورت شبانه روزی برای ثبت شکایت‌ها و همچنین ثبت گزارش‌ها فعال است.

 

معرفی بیش از ۱۵ نفر به هیئت تخلفات اداری

 

بازرس کل لرستان با تاکید بر اینکه بخش ثبت گزارش کاملاً محرمانه است و اطلاعات در این رابطه نزد سازمان بازرسی کاملاً محرمانه باقی خواهد ماند بیان داشت: چند مورد اخیراً ثبت گزارش داشتیم که منجر به تشکیل پرونده شد.

 

رازانی تاکید کرد: پرونده‌های بازرسی‌های موردی این گونه بررسی و رسیدگی می‌شوند.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به معرفی بیش از ۱۵ نفر در دستگاه‌های اجرایی استان به هیئت تخلفات اداری و همچنین کمیته‌های انضباطی عنوان کرد: همچنین تهیه گزارش تعقیب کیفری، توبیخ کتبی، کسر حقوق، محرومیت از انتصاب در پست‌های مدیریتی به مدت چند سال و … از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای برخورد با تخلفات اداری در استان بوده است.

 

اختلافات حقوقی در پروژه «برج‌های دوقلو»

 

بازرس کل لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام دولتی و همچنین بخش خصوصی عنوان کرد: پروژه‌های دولتی که طولانی شده از سوی سازمان بازرسی در حال پیگیری و بررسی است.

 

رازانی با بیان اینکه مسئولان را یکی یکی پای کار می‌آوریم در این رابطه بیان داشت: پروژه برج‌های دوقلو در اجرای قرارداد بین دو طرف اختلاف وجود دارد و هر کدام ادعاهایی دارند.

 

وی با اشاره اختلاف حقوقی در رابطه با این پروژه افزود: این اختلاف باید برطرف شود.

 

پیگیری روند اجرای مصوبات سفر هیئت دولت

 

بازرس کل لرستان در ادامه با اشاره پیگیری روند اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان و همچنین اعتبارات آنها از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: اعتبارات خسارات باقی مانده از سیلاب، پروژه راه آهن و … از جمله پیگیری‌های صورت گرفته است.

 

وی تاکید کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، روند احداث راه آهن تسریع پیدا خواهد کرد.

 

بازرس کل لرستان با اشاره پیگیری وضعیت جاده قدیم پلدختر – خرم آباد از طریق استاندار، مدیریت بحران و راهداری لرستان بیان داشت: در این رابطه مکاتبات لازم را انجام داده‌ایم و به زودی از وضعیت آن بازدید خواهیم کرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *