امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

حافظان و نخبگان قرآنی در ایام میلاد پیامبر اکرم (ص) در آستان عبدالعظیم حسنی تجلیل شدند

ری – ابتکارآنلاین: آیین تجلیل از حافظان و رتبه آوران و نخبگان قرآنی مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در آستانه سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) برگزار شد.
کد خبر: 3635
زمان انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴ بعد از ظهر -
60 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – در این مراسم که روز پنجشنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر تولیت حرم و حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی امام جمعه محترم شهرری برگزار شد، تولیت محترم ضمن تبریک فرارسیدن ایام میلاد پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) و با اشاره به موفقیت های مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس اظهار داشت: ظهور استعدادها در سنین نوجوانی و جوانی در عرصه های قرآنی سبب خرسندی است و همگان را نسبت به آینده امیداوار می‌کند.

 

وی با اشاره به شرایط امروز جهان و گسترش فساد و تباهی و غلبه فرهنگ منحط غرب در دنیا افزود: در چنین شرایطی بهترین رویکرد فرهنگی، توسعه فرهنگ قرآن و حقایق نورانی این کتاب آسمانی در میان مردم است و وظیفه متولیان فرهنگی و مبلغان دین، دعوت مردم به عمل به قرآن کریم است.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به وصیت رسول خدا(ص) در تمسک به قرآن و اهل بیت علیهم السلام، خاطر نشان ساخت: امروز اگر به دنبال رفع معضلات و چالش های کشور هستیم تنها راه پیش روی ما پرداختن بیش از پیش به آموزه های قرآنی و عترت است تا با الهام از این دو سرمایه گرانبها به موفقیت های بیشتر دست یابیم.

 

وی منشأ اغتشاش های اخیر کشور را نتیجه فاصله گرفتن از تعالیم نورانی قرآن و عترت توصیف کرده و اظهار داشت: عملکرد نامناسب فرهنگی در کشور در سالیان گذشته و آسیب ها و نزاع های به وجود آمده در سطح جامعه با توجه به رهنمودهای قرآن کریم و آنچه در بیان پیامبر و امامان معصوم علیهم السلام آمده، نتیجه فاصله گرفتن از آموزه های الهی است.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به آموزه های فرهنگی، اجتماعی و مدیریتی در احادیث اهل بیت و قرآن کریم اظهار داشت: طبق آیات الهی و احادیث، گناه و معصیت ، سوء مدیریت و عدم پیروی از رهبری ، نمونه هایی از عوامل آسیب دیدن جامعه است و تنها راه نجات بازگشت به قرآن و عترت و عمل به دستورات الهی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با قریب ۳۰۰هزار شهید مخلص و پاک و با ایثارگری های جانبازان و با فداکاری های خانواده معظم شهدا و رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری اکنون توانسته به قدرت مهمی در عرصه بین المللی تبدیل گردد لذا باید همگان هوشیار باشند تا به خاطر برخی اهمال ها و کم کاری ها این زحمات از دست نرود.

وی در پایان با تقدیر از زحمات و تلاش های حافظان قرآن کریم خاطر نشان ساخت: خداوند به شما عنایت ویژه ای داشته تا توانسته اید به این مرحله از رشد و شکوفایی رسیده و از برکت انس با قرآن نورانی شوید؛ امیدواریم تا به لطف الهی با تلاش و تمرین مداوم محفوظات خود را حفظ و مراقبت نمایید.

 

در این آیین از ۱۶ تن از حافظان قرآن کریم و ۱۱ رتبه آور مسابقات قرآنی و دیگر نخبگان قرآنی مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس با اهداء هدایای نفیس تجلیل به عمل آمد.

 

گفتنی است، در این مراسم که با اجرای سید وحید مرتضوی همراه بود خادم القرآن عباس سلیمی معاون فرهنگی و روابط عمومی آستان مقدس به ارائه گزارش عملکرد مرکز آموزش قرآن کریم پرداخت.

 

اجرای برنامه توسط گروه تواشیح شمس تهران و پخش کلیپ حفاظ کل قرآن کریم از دیگر بخش های این ویژه برنامه بود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *