امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
امام جمعه موقت ارومیه:

راهبرد جمهوری اسلامی راهبرد مقاومت و توحید است

آذربایجان غربی – ابتکارآنلاین: امام جمعه موقت ارومیه گفت: راهبرد جمهوری اسلامی راهبرد مقاومت و توحید است.
کد خبر: 3675
زمان انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰ بعد از ظهر -
93 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حجت الاسلام حیدری زاد ۲۲ مهرماه در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه که در مصلی امام خمینی شهر برپاشد، بر ضرورت تامل در سیره پیامبر اسلام تاکید کرد و  گفت: راهبرد پیامبر در مقابله با دشمنان اسلام، راهبرد مقاومت و راهبرد وحدت بود که توانست با تکیه بر این دو اصل حرکت توحیدی خود را در جزیره العرب آغاز کند و راهبرد انقلاب اسلامی نیز با استعانت از پیامبر اسلام راهبرد مقاومت و توحید است.

 

وی با بیان اینکه ایجاد انسجام ملی، بیداری اسلامی، وحدت شیعه و سنی، وحدت ادیان و مذاهب و وحدت حوزه و دانشگاه از ابتکارهای امام راحل بود، افزود: رهبرمعظم انقلاب نیز همان راهبردها و ابتکارات امام راحل را نقشه راه قرار داده است.

 

امام جمعه موقت ارومیه با بیان اینکه امروزه ماهیت قدرت، روش حکمرانی در نظام بین الملل تغییر کرده است، اظهار کرد: رسانه به مهمترین منبع قدرت در حوزه تاثیرگذاری تبدیل شده است، رسانه می تواند بر فکر و اندیشه افراد و سبک زندگی افراد تاثیر گذارد و دشمنان انقلاب نیز با استفاده از قدرت رسانه و جنگ نرم علیه نظام دست بکار شدند.

 

حیدری زاد با بیان اینکه راه علاج در برابر دشمنان مقاومت و پایداری است، تاکید کرد: باید فضای مجازی در کشور عالمانه و مدبرانه مدیریت شود،همچنین شبکه ملی اطلاعات در کشور حاکم شود.

 

وی ادامه داد: در برابر جنگ نرم دشمنان باید مهارت تحلیل و نقد رسانه ای در پیام رسانها و فضای مجازی بهبود یابد و ارتقای سواد رسانه ای مردم از اوجب واجبات است.

 

حجت الاسلام حیدری زاد بر لزوم درک جوانان و محبت به آنها تاکید کرد و گفت: باید به مطالبات قانونی جوانان توجه کنیم و فضای گفت و گو با جوانان را با شرح صدر فراهم کنیم.

 

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: مسیولان باید برای ارتقاء خدمات به مردم تلاش کنند و ضروری است توسعه پایدار در تمام حوزه ها انجام شود.

 

حجت الاسلام حیدری زاد با بیان اینکه امروز بشر از بحرانهای اجتماعی، اخلاقی و هویتی خسته شده است و باید امروزه منادی اسلام در جامعه باشیم،  گفت: نظام سرمایه داری،از شعار آزادی برای سرکوب ملتها سو استفاده کرده است. حاکمان سیاسی جهان از اخلاق بی بهره اند و اصول اخلاقی را رعایت نمی کنند لذا بزرگترین نیاز جامعه تربیت انسانهای صالح است.

 

وی ادامه داد: امروزه در جامعه جهانی حقوق بسیاری پایمال می شود، انسانها قتل عام می شوند و جامعه مدرن به سنت و دین پیامبر صدر اسلام نیاز دارد.

 

امام جمعه موقت ارومیه ضمن تبریک هفته وحدت، پیامبراسلام را محبوبترین مخلوق خدا عنوان کرد و بااشاره به عظمت پیامبر اکرم افزود: پیامبر اکرم مامور شد تا مردم را هدایت کند و آنها را از غل و زنجیر قدرتهای شیطانی نجات دهد و در قالب معلمی مهربان انسانهای درنده خویی که در اثر جاهلیت بفکر جنگ و خون ریختن بودند را زیر پر و بال رحمت خود گرفته و براساس معارف توحیدی، به انسانهای موحد و مومن تبدیل کند.

 

حجت الاسلام حیدری زاد خاطر نشان داد: رسالت اصلی پیامبر این بود که ارزشهای والا انسان را تبیین کند و جایگاه زن را در جامعه جاهلیت احیا کند و مکارم اخلاق را در جامعه اوج یابد که ضروری است این معارف در جامعه امروز تبیین و جاری شود.

(منبع: ایسنا)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *