امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

ضرورت تسریع در احداث «معشوره»/ تنگناهای معیشتی مردم رفع شود

خرم‌آباد- ابتکارآنلاین - نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر ضرورت تسریع در احداث سد «معشوره»، گفت: تنگناهای معیشتی و اقتصادی مردم رفع شود.
کد خبر: 3672
زمان انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵ بعد از ظهر -
98 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر در سخنانی با بیان اینکه امام صادق (ع) فرمود تقوا به این است که هر جایی که خداوند دستور داده است، در آنجا حضور پیدا کنید و هر جا نهی فرموده آنجا حاضر نباشید، هر جا امر کرده به آن عمل کنید و هر جایی که نهی کرده از آن فاصله بگیرید اظهار داشت: از حضور در مجالسی که موجب گناه و معصیت است باید فاصله گرفت، در مساجد، حضور در نماز جمعه، در مراسم‌های دینی و مذهبی و… حضور پیدا کنیم، دفاع از انقلاب اسلامی، دفاع از راه شهدا، مستحکم در راه آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی و دینی به معنای تقوا است، هم خودم و هم شما نمازگزاران را به انجام واجبات، ترک محرمات و پرهیز از شبهات فرا می‌خوانم.

 

وی با اشاره به ولادت امام جعفر صادق (ع) گفت: ایشان در عرصه‌های علمی، جهادی، مدیریتی و تشکیلاتی بی نظیر عمل کردند.

 

ورزش همگانی و ورزش قهرمانی در لرستان نیازمند توجه است

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به شهادت شهید محراب، آیت الله اشرفی اصفهانی در روز شنبه ۲۳ مهر ماه گفت: شهادت این عالم خدمت گذار را به مقام معظم رهبری و همه شما نمازگزاران تسلیت عرض می گویم و برای این عالم عارف و خدمتگذار علو درجات را درخواست دارم.

 

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به روز جهانی نابینایان و روز عصای سفید گفت: این عزیزان در امور اشتغال، مسکن، مناسب سازی معابر، مسائل درمانی و پزشکی و ورزشی نیازمند توجه بیشتری هستند و دستگاه‌های مرتبط باید توجه بیشتری در رسیدگی به این نابینایان و کم بینایان به عمل آورند.

 

وی گفت: در وجود بعضی از اینها استعدادها و توانایی‌هایی وجود دارد، به موفقیت‌هایی هم نائل شده اند که افراد بینا نتوانسته اند به این موفقیت‌ها نائل شوند، البته نیکوکاران و خیران گرامی هم می‌توانند در این عرصه به این قشر از انسان‌های فهیم و فرهیخته کمک کنند.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به روز پارالمپیک و تربیت بدنی بیان داشت: ورزشکاران و مدیران ورزشی و حضور آنها در میادین ورزشی با پایبندی به مسائل دینی و مذهبی، در کشور ما و حضورشان در مسابقات بین المللی نمایان و مشهود است که مقام معظم رهبری به آن هم اشاره کردند، ورزش قهرمانی و پیروزی ورزشکاران مایه افتخار برای کشور ما است و سبب خشنودی مردم می‌شود و سبب می‌شود مردم به سمت ورزش قهرمانی و همگانی و نشاط جسم و روح روی آورند.

 

حجت الاسلام شاهرخی گفت: در استان ما هم ورزش همگانی و ورزش قهرمانی در سطح کشور، آسیا و… نیازمند توجه بیشتری است، به کار گیری افراد دارای دانش، تجربه، خوشنام و متدین و سپردن امور به آنها در موفقیت و پیشبرد کارها تأثیر مهمی دارد.

 

وی بیان داشت: پیگیری و تشویق قهرمانان کشوری، آسیایی، المپیک و پارالمپیک نیازمند توجه بیشتری است و باید در رسیدگی به این قهرمانان و پهلوانان جدیت بیشتری به عمل آید.

 

لزوم تسریع در ساخت سدهای «معشوره»، «زیبامحمد» و «مخملکوه»

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید از سد «معشوره» طی این هفته عنوان کرد: سد «معشوره» سدی است که می‌تواند در تأمین آب آشامیدنی، کشاورزی، تولید برق و… استان ما را متحول کند.

 

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر تسریع در ساخت این سد و همچنین رساندن زمین‌های دیم استان به حد متوسط کشور گفت: به دنبال آن شبکه آبیاری باید احداث شود تا آب این سد به زمین‌های کشاورزی منتقل شود، چرا که شهرهای مختلف کوهدشت، پلدختر، معمولان، چگنی و… از این سد بهره مند خواهند شد.

 

وی بیان داشت: آب آشامیدنی را تأمین می‌کند، تولید برق خواهد کرد، تولید اشتغال می‌کند، از وزارت نیرو و معاونت اجرایی ریاست جمهوری درخواست می‌کنیم که احداث این سد تسریع شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به دو سد «زیبا محمد» و «مخملکوه» که آب آشامیدنی خرم آباد را تأمین می‌کنند گفت: اینها در حال ساخت هستند و هنوز ساخته نشده اند و نیاز ضروری این شهر هستند تا در چند سال آینده با مشکلاتی مواجه نشوند.

 

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: احداث این دو سد برای این شهر ضروری است تا مشکلاتی که در این تابستان برای برخی از استان‌ها به وجود آمد برای لرستان و شهر خرم آباد به وجود نیاید.

 

به سمت اقتدار رسانه‌ای در درون کشور حرکت کنیم

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه این رویدادهایی که به وقوع پیوست برای همه ما پیام‌هایی دارد، گفت: اینها نشان داد که رسانه‌ها فقط وسیله‌ای برای انعکاس رویدادها نیستند بلکه می‌توانند وسیله‌ای برای تحمیل راهبردهای نظام سلطه باشند، از این رو می‌طلبد که کانال‌های داخلی تقویت شوند تا در انعکاس اخبار واقعی نقش خود را ایفا کنند.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: هزاران دروغ از این رسانه‌ها در این روزها انتشار پیدا کرد، جا دارد که به این امر توجه شود.

 

حجت الاسلام شاهرخی در ادامه با تقدیر از عموم مردم به خصوص بانوان در سراسر کشور و استان که حمایت خود را از انقلاب اسلامی، حجاب، عفاف، شرافت و کرامت با حضورشان اعلام کردند، گفت: ما به این حضور و هوشیاری بانوان همچنان نیازمند هستیم.

 

وی افزود: وقت آن رسیده که همانطور در بازدارندگی دفاعی و نظامی ما خودکفا شده ایم، در قدرت نرم و نگاه به درون کشور به سمت اقتدار رسانه‌ای در درون کشور حرکت کنیم، از این طریق با تقویت کانال‌های داخلی، کسب و کار مردم از رونق کافی برخوردار شوند تا فضیلت‌های اخلاقی هم در جای خودشان محفوظ باشند.

 

مردم به لحاظ معیشتی در تنگنا هستند

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد: دشمن به دنبال این است که مانع پیشرفت علمی ما شود، به نظم و امنیت ما آسیب بزند، معیشت مردم را مورد هدف قرار داده است، این تحریم‌ها هم بر سر همین موضوع است، بنا بر این توجه کامل به معیشت مردم یک امر مهمی است، مردم در چند ماه اخیر به لحاظ معیشتی در تنگنای فراوانی قرار گرفته اند، کالاهای مورد نیاز آنها بیش از حد گران شد، میزان افزایش یارانه‌ها با گرانی کالاها تناسبی ندارد.

 

حجت الاسلام شاهرخی گفت: البته دستگاه‌های مسئول تلاش کرده اند، با احتکار و گرانی مقابله کرده اند، پرونده قضائی تشکیل دادند، اما سختی معیشت مردم همچنان پابرجاست، بنابراین هر برنامه‌ای که می‌خواهد اجرا شود باید دقت شود که اجرای آن سفره مردم را کوچک نکند، این گرانی‌ها جو روانی و بستری را فراهم می‌کند برای کسانی که بخواهند سو استفاده کنند.

 

وی افزود: بهره گیری از ظرفیت‌ها و جبران سهل انگاری‌های گذشته باید مورد توجه قرار گیرد، عده‌ای وام گرفته اند، اما الان کارخانه‌های تعطیل را روی دست مردم گذاشته اند، جلسات متعددی هم برگزار شد، این خدمت گذار شما در آن جلسات بوده و هستم و خواهم بود، اما توجه شود که باید این نشست‌ها روزی به اتمام برسد، این کارخانه‌ها کارشان را شروع کنند، دولت و قوه قضائیه زمانی را برای اتمام این نشست‌ها معین کنند، زمانی را برای شروع این کارخانه‌ها تعیین کنند، اگر صاحبان این کارخانه‌ها تمکین نکردند، آنها را به کسانی واگذار کنند که اهلیت لازم را دارند، مردم ما در این جهت آسیب‌های زیادی دیده اند، طلاق‌هایی که مشاهده می‌شود، لطمه دیدن کانون خانواده‌ها، مهاجرت به استان‌های دیگر و… همه ناشی از تعطیلی این کارخانه‌ها است، باید با راه اندازی کارخانه‌ها راه را بر روی دسیسه‌های دشمن ببندیم.

 

نیاز به بازسازی اداری داریم

 

وی افزود: بازسازی اداری و دادن مسئولیت‌ها در همه سطوح از بالا به پایین به افراد دانا، توانا، متعهد، وظیفه شناس، وفادار به انقلاب و ولایت فقیه باید مورد توجه قرار گیرد، اشراف مدیران به زیرمجموعه‌های خود، مورد توجه قرار گیرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: مؤسسات فرهنگی و دانشگاهی، اساتید، دانشجویان، دانش آموزان که جز ستون‌های انقلاب اسلامی بوده اند، هزاران شهید تقدیم انقلاب کرده اند، می‌دانند میان انتقاد و آشوب گری و خسارت جانی و مالی به ملت فاصله است، انتقاد سبب سازندگی می‌شود، باعث پیشبرد امور می‌شود، اما آشوب و اغتشاش گری و ضرر زدن به بیت المال، ضرر جانی و مالی، امری خلاف منطق، شرع و قانون است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *