امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

۶ دروغ رسانه‌های ضد ایرانی درباره اتفاقات اردبیل

اردبیل – ابتکارآنلاین: رسانه‌های ضدایرانی در هفته‌های اخیر به دنبال دامن زدن به اغتشاشات در کشور هستند و به هر دروغی متوسل می‌شوند، طرح شایعات مکرر درباره جان باختن یک دختر دانش آموز اردبیلی سوژه اخیر این رسانه‌ها بوده است.
کد خبر: 3742
زمان انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴ بعد از ظهر -
100 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا -‌ رسانه‌های ضد ایرانی طی روزهای اخیر تلاش کردند با بمباران خبری و ترکیب راست و دروغ، فضای افکار عمومی را در استان اردبیل تهییج کنند.

 

طی دو روز اخیر حجم گسترده ای از اخبار و گزارش‌های تولیدی شبکه های ایران اینترنشنال و بی بی سی به موضوع جان باختن یک دختر دانش آموز اردبیلی اختصاص یافته است.

 

۱- شبکه سعودیِ اینترنشنال مدعی شد که دختری به نام “آی‌تک یا اسرا” پنج‌شنبه ۲۱ مهر در اردبیل در مدرسه از نیروهای امنیتی کتک خورده و در بیمارستان فوت کرده! این‌ در حالی است که اسرا پناهی روز چهارشنبه جان خود را از دست داده و آی‌تک دختری است که خرداد امسال فوت کرده است.

 

۲- همچنین امروز تصویر دختری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که او را آی‌تک معرفی کرده اند اما چندی پیش برخی با همین تصویر مدعی شدند این دختر در سنندج کشته شده است!

 

۳- شبکه سعودی مدعی شده که اسرا دانش‌آموز دبیرستان شاهد اردبیل بوده اما اسرا پناهی دانش‌آموز دبیرستان سبلان بوده است.

 

۴- همچنین بی‌بی‌سی مدعی شده این دختر بر اثر خون‌ریزی داخلی جان باخته اما عموی اسرا پناهی اعلام کرده که برادرزاده‌اش بر اثر نارسایی قلبی که به‌صورت مادرزادی داشته در بیمارستان فوت کرده است.

 

۵- بی‌بی‌سی مدعی شد ۱۰ دانش‌آموز مدرسه شاهد اردبیل پنج‌شنبه دستگیر شدند اما آموزش‌وپرورش اردبیل این موضوع را تکذیب کرده است.

 

۶- در این ادعاها رسانه‌های ضد ایران پنج‌شنبه را روز حضور دختران در مدرسه اعلام کردند اما مدارس پنج‌شنبه‌ها تعطیل است.

 

طی یکماه اخیر اخبار ضد و نقیض زیادی در شبکه های مجازی منتشر شده است که صحت سنجی آنها برای عموم مردم امکان پذیر نیست و نیاز است که افکار عمومی از مبادی رسمی اخبار دقیق را دنبال کنند و بازیچه دست رسانه هایی نشوند که در برهه های مختلف نشان داده اند که صرفا بدنبال اهداف سیاسی هستند و چیزی به اسم خیر و صلاح مردم در قاموس آنها دیده نمی شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *