امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳

ساخت مجسمه‌های عجیب با استفاده از حشرات مرده

یک پزشک بلژیکی از صد‌ها حشره مرده برای ساخت مجسمه‌های شگفت انگیز استفاده کرده است.
کد خبر: 3784
زمان انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷ بعد از ظهر -
120 بازدید

یک پزشک سابق مومیایی در بلژیک با مجسمه‌های خود که از صد‌ها عضو بدن  حشرات مرده ساخته شده بینندگان را شگفت زده کرده است.

 

جوس هابراکن، ۲۸ ساله، ۲۰ تا ۳۰ ساعت را صرف ساختن مجسمه‌هایی از حشرات مرده کرده که این مجسمه‌ها شبیه جنگجویان عجیب و غریبی هستند که این مرد جوان از تخیل خود ساخته است. این موجودات با نام‌ها و شکل‌های وحشتناکشان متمایز می‌شوند.

 

جوز از اعضای بدن حشرات مرده‌ای که خود جمع آوری کرده استفاده می‌کند و هرگز قصد کشتن حشرات را نداشته تا به سرگرمی خود دامن بزند. او قبل از شروع ساخت مجسمه‌های بامزه، حشرات زیادی را جمع آوری و آن‌ها را مومیایی کرده است.

 

این مرد جوان پس از فارغ التحصیلی از دانشکده زیست شناسی و اخذ مدرک فوق لیسانس، مجموعه‌ای چشمگیر از حشرات داشته و شروع به جمع آوری آن‌ها کرده تا به دوستداران حشرات بفروشد. سپس در زمینه مومیایی مشغول به کار شده و در نهایت اولین مجسمه خود را ساخته است.

مجسمه‌های او در ابتدا ساده بودند و حتی نام و پیشینه نمایشی نداشتند. اما همه چیز پس از ساختن اولین مجسمه نشسته خود با استفاده از ۷۰ قسمت بدن حشرات از جمله ۲۶ سر حشره تغییر کرد.

به گفته آئودی، پس از اینکه اولین پروژه بزرگ او به طور گسترده‌ای مورد استقبال قرار گرفت، ساخت مجسمه‌های پیچیده تری را شروع کرده که در برخی از آن‌ها از بیش از ۲۰۰ قسمت از بدن حشرات با زمینه‌های جالب استفاده شده بود و کار بر روی آخرین مجسمه‌ای که او خلق کرده حدود ۴۰ ساعت طول کشیده است.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *