امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

بیش از ۸۰ درصد حوادث سایبری اخیر بدون پیچیدگی بود

مشهد- ابتکارآنلاین: رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: بیش از ۸۰ درصد حوادث سایبری اخیر پیچیدگی نداشت و به این دلیل رخ داد که در آن دستگاهها، چهارچوبهای اولیه امنیتی را رعایت نکرده در حالیکه اِشکال و راه حل آنها هم معلوم بوده است.
کد خبر: 3849
زمان انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ بعد از ظهر -
86 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – غلامرضا جلالی روز چهارشنبه در روز نخست همایش پدافند شیمیایی خراسان رضوی در مشهد با اشاره به هک شدن سامانه شهرداری تهران،   افزود: هک سامانه شهرداری تهران که در تابستان رخ داد به دلیل وجود ۳۰۰ دسترسی اَدمین بود که می‌توانست هر کاری را انجام دهد.

 

وی ادامه داد: اَدمین، در کنترل سیستمهای اداری به اندازه مدیرعامل یا بیشتر اختیارات دارد. باید کسیکه می خواهد ادمین اداری باشد صلاحیت امنیتی وی استعلام شود تا مشخص باشد فرمان کار دست چه کسی قرار گرفته است.

 

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان این که مدیران باید نسبت به مسایل سایبری زیر مجموعه خود اطلاعات لازم را کسب کنند، اظهار داشت: وقتی زیرساختها مورد حمله سایبری قرار می‌گیرد یعنی نوع جدیدی از جنگ آغاز شده و از نظر شرعی لازم است حداقل اطلاعات سایبری را داشته باشیم و در این خصوص در همه حوزه‌ها آمادگی داریم همه نیازهای آموزشی را به دستگاهها ارائه دهیم.

 

وی افزود: دشمن با تهدید ترکیبی به میدان آماده است و از لایه‌های مختلف استفاده می‌کند که یکی از اینها نفوذ یا تهدید از درون است و مسوول و کسی که در یک سازمان، اَدمین است و اطلاعات، اختیار و دسترسی دارد باید کنترل مضاعف شود.

 

جلالی گفت: دشمنان در حملات سایبری به دنبال ضربه به جاهایی هستند که بیشترین خدمت را ارائه می‌دهند چنانکه قبلا به سامانه سوخت حمله کردند.

 

وی افزود: از دیگر اقدامات دشمن این است که از طریق رسانه، کارهایی که انجام می‌دهد بزرگنمایی می‌کنند. کار رسانه دشمن نفت ریختن روی مشکلات اولیه است. به میزانی که فضای افکار عمومی دست دشمن است به همان میزان، قدرت اراده مردم دست وی قرار دارد از این رو امیدواریم حوادث اخیر فضای مجازی را نظام مند کند.

 

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: توسعه آشوب و اغتشاش و ناامنی تهدیدات ترکیبی دشمن است و کلید آن آسیب‌پذیری سایبری است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ضعف ما عامل حمله دشمن می‌شود، افزود: پس شهرهای موشکی برای صلح است و برای این که دشمن بداند قوی هستیم.

 

جلالی با بیان این که آمریکا در حوزه نظامی با کسی تعارف ندارد، ادامه داد: بعد از دفاع مقدس، در بخشهای مختلف زمینی، هوایی و دریایی به بازدارندگی رسیده‌ایم و هم اکنون هم از ظرفیت و امکانات نظامی برخوردار هستیم و هم اراده برخورد نظامی داریم.

 

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار داشت: این که دشمن در برابر ما نمی تواند گزینه نظامی را انتخاب کند ناشی از اثر قدرت ما بر اوست و  پایگاه و شهر موشکی نشانگر توانایی نظامی کشور و عامل بازدارندگی است.

 

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در خصوص موضوع همایش با اشاره به اهمیت صنایع شیمیایی، گفت: صنایع شیمیایی و پتروشیمی صنایع دارای ظرفیت خطر هستند و الگوی اینها با دیگر صنایع بی خطر متفاوت است و ایمنی آنها مهم است اما نظام مهندسی ما یک سازه پرخطر و بی خطر را با یک الگو می سنجد که اشتباه است.

 

همایش پدافند شیمیایی خراسان رضوی امروز و فردا با حضور مدیران و کارشناسان این حوزه در مشهد در حال برگزاری است.

(منبع: ایرنا)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *