امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
ضرغامی:

توافق‌های خوبی با اوقاف برای بهره‌برداری از آثار تاریخی صورت گرفته است

کاشان – ابتکارآنلاین: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: توافق‌های خوبی در یک سال اخیر با سازمان اوقاف و امور خیریه برای بهره‌برداری بهتر و بیشتر از آثار تاریخی و توسعه گردشگری به‌ویژه با همکاری بخش خصوصی صورت گرفته است.
کد خبر: 3863
زمان انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹ بعد از ظهر -
192 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – عزت الله ضرغامی روز پنجشنبه در بازدید از آثار تاریخی و گردشگری شهرستان نطنز افزود: طبق نظر رهبر معظم انقلاب، لازم است بناها و آثاری که در اختیار دولت قرار دارد و دولت به هر دلیلی قادر به حفاظت از آنها نیست، بر اساس قانون و به‌منظور بهره‌برداری بهتر در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت این موضوع، استان‌های پیشرو در این زمینه معرفی و از اداره‌های کل میراث‌فرهنگی و همچنین اوقاف و امور خیریه آنها تجلیل خواهد شد.

 

ضرغامی با اشاره به بازدید از مجموعه‌های تاریخی و مذهبی شهرستان نطنز، خاطرنشان کرد: این شهرستان توانایی بالایی در توسعه صنعت گردشگری دارد بنابراین با توجه به استقبال سرمایه‌گذاران امیدواریم تا با انعقاد تفاهم‌نامه‌ بین اداره‌ های میراث فرهنگی و اوقاف استان اصفهان شاهد حمایت از بخش خصوصی برای بهره‌برداری از بناهای تاریخی در اختیار اداره‌کل اوقاف و امور خیریه باشیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین با بیان اینکه بادرود پس از مشهد، قم و شیراز، چهارمین مقصد گردشگری مذهبی ایران به شمار می‌رود، گفت: با توجه به گسترش گردشگری مذهبی در این خطه و سفر هزاران گردشگر برای زیارت آستان امامزاده آقا علی عباس(ع) و شاهزاده محمد(ع)، ایجاد زیرساخت های لازم برای اقامت گردشگران ضروری است.

وی با اشاره به برخی مشکلات که برای اقامت گردشگران مذهبی در این منطقه وجود دارد، افزود: ارائه خدمات بهتر به گردشگران، رفع کمبود خدمات اقامتی و استحکام‌بخشی زائرسراهای اطراف این آستان مقدس ضروری است.

 

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روز پنجشنبه به شهرستان‌های نطنز و کاشان سفر کرد.

 

وی در این سفر از منطقه نمونه گردشگری متین آباد نطنز و بافت تاریخی شهر خالدآباد بازدید و اقامتگاه سنتی افصح الدوله را افتتاح کرد و به زیارت امامزاده آقا علی عباس(ع) و شاهزاده محمد(ع) بادرود رفت.

بازدید از مجموعه‌های بین‌راهی محور شمال به جنوب کشور در منطقه نطنز، بافت تاریخی روستای ابیانه، بافت تاریخی و طبیعی قمصر و کارگاه‌های گلاب‌گیری از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر میراث فرهنگی به شهرستان های شمالی استان اصفهان است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *