امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

سند گردشگری کشاورزی هفته آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود

شهرکرد – ابتکارآنلاین: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهادکشاورزی گفت: سند گردشگری کشاورزی هفته آینده به استان‌های کشور ابلاغ می‌شود.
کد خبر: 3864
زمان انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰ بعد از ظهر -
208 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- محمد قربانی صبح پنجشنبه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگری و کشاورزی، حضور قوم‌ها و ایل‌های مختلف زمینه اجرای این طرح در استان افزایش پیدا کرده است.

 

وی اجرای طرح حسابداری کالاهای کشاورزی در سطح کشور را به‌عنوان یکی از سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی در سال‌جاری دانست و افزود: استان‌ها باید براساس ظرفیت‌های موجود در بخش‌هایی که تاکنون کار نشده نسبت به سرمایه‌گذاری و هزینه اقدام کنند.

 

قربانی به افزوده شدن ۲ شاخص جدید برای پرداخت تسهیلات بند تبصره ۱۸ قانون بودجه اشاره و تصریح کرد: ۱۰ درصد منابع این تسهیلات برای مناطق محروم اختصاص داده شده که چهارمحال و بختیاری می‌تواند آن بهره‌مند شود.

 

وی با اشاره به سطح‌بندی و رتبه‌بندی سرمایه‌گذاران به بزرگ، کوچک و متوسط یادآور شد: حمایت از سرمایه‌گذاران کوچک هم‌اکنون در دستور کار قرار گرفته و افزایش استفاده از ظرفیت مردم، دهیاری‌های و آورده و درآمد کشاورزان در آن پیش‌بینی شده است.

 

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهادکشاورزی به توسعه حاشیه‌نشینی در مناطق مختلف کشور اشاره و تأکید کرد: شهرداران به‌جای توسعه مناطق حاشیه شهرها ۱۰ درصد درآمد خود را برای توسعه بخش کشاورزی هزینه کنند.

 

وی سرمایه‌گذاری در بخش توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین شبکه حمل و نقل را از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی دانست و اظهار داشت: به‌همین منظور تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام و توسعه طرح‌های جدید در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی در دستور کار قرار دارد.

 

قربانی بیان کرد: از سال‌گذشته تاکنون ۴۵ هزار میلیارد ریال از محل بند “خ” از سوی وزارت جهادکشاورزی دریافت شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *