امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
شهردار قم:

انقلاب اسلامی تبلور تمام حرکت‌های آزادی‌بخش است

قم- ابتکارآنلاین: شهردار قم نهضت‌های آزادی‌بخش یک قرن گذشته را زمینه‌ساز شکل‌گیری انقلاب اسلامی دانست و گفت: تبلور تمام جنبش و حرکت‌های آزادی‌خواه ۲ قرن گذشته در انقلاب اسلامی ایران متجلی شده است.
کد خبر: 4030
زمان انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰ بعد از ظهر -
90 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – سید مرتضی سقائیان نژاد روز دوشنبه در اولین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در سالن رضوان شهرداری قم افزود: انقلاب اسلامی در زمانی شکل گرفت که اندیشمندان شرق و غرب نقطه پایانی بر حکومت دینی گذاشته بودند و معتقد بودند در دوران بعد از رنسانس و پیشرفت‌های علمی، دین جایی در سیاست و اجتماع ندارد.

 

وی اضافه کرد: نهضت فکری امام خمینی(ره) درست در مقابل اندیشه‌های شرق و غرب قرار داشت و بنیان‌های فکری هر ۲ مکتب را زیرسوال می‌برد و تفکر و طرح تازه‌ای مبتنی بر اندیشه ناب اسلام محمدی پایه‌ریزی کرد و از همین رو دنیا در برابر انقلاب اسلامی قرار گرفت و با ترور، حمایت از نهضت‌های دروغین، جنگ ترکیبی در ابعاد مختلف، تحریم و غیره تلاش کردند مانع از گسترش انقلاب و فرهنگ ایثار و شهادت شوند.

 

سقائیان نژاد یادآور شد: انقلاب اسلامی و هشت‌سال جنگ تحمیلی جلوه بی‌نظیری از صبر و مقاومت در برابر مستکبران جهانی بود که نتیجه آن پیروزی شد.

 

شهردار قم همچنین تصریح کرد: گردشگری و مقاومت هرکدام ظرایف خاص خود را دارد که باید با دقت دنبال شود تا آسیبی به هیچ‌کدام از آن‌ها وارد نشود.

 

وی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه به قم به نام «روز قم»، ادامه داد: هدف مجموعه مدیریت شهری از این ابتکار، معرفی و به فعلیت رساندن ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری، زیارتی و اقتصادی بوده است.

 

اولین نشست تخصصی گردشگری مقاومت به همت شهرداری قم برگزار شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *