امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری خواستار برگزاری با شکوه راهپیمایی ۱۳ آبان شد

ری – ابتکارآنلاین: یکصد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری برگزار شد و اعضای آن خواستار برگزاری با شکوه راهپیمایی ۱۳ آبان شدند.
کد خبر: 4095
زمان انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶ بعد از ظهر -
56 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین –  یکصد و هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری به ریاست حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی امام جمعه شهرری و باحضور حمید زمانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، سیدعلی یزدیخواه نماینده مجلس شورای اسلامی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری،  بخشداران تابعه و سایر مسئولین در محل تالار خدمت فرمانداری برگزار گردید.

 

تصمیم گیری در خصوص اولویت های اصلی شهرستان ابلاغی از سوی شورای فرهنگ عمومی استان تهران، برنامه ریزی جهت اعزام روحانیون به مدارس شهرستان، برنامه ریزی جهت برگزاری باشکوه راهپیمایی ۱۳ آبان و پیگیری مصوبات جلسات قبل از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

 

شورای فرهنگ عمومی نشستی برای بررسی اولویت های فرهنگی، برنامه های مناسبتی و ضرورت های اطلاع رسانی هر منطقه محسوب می شود که ریاست آن با امام جمعه و دبیری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

روز ۱۳ آبان یادآور سه حادثه مهم در تاریخ ایران و متعلق به سه دوره مختلف است که به نام دانش آموزان نامگذاری شده است.

 

این سه واقعه به ترتیب مربوط به تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در روز ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳، ۱۳ آبان ۱۳۵۷ قیام دانش آموزان متعهد بر ضد رژیم شاه و روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸ تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان به روز مبارزه با استکبار و روز دانش آموز است.

 

نقطه مشترک هر سه این وقایع، مربوط به مبارزه با استکبار و توطئه های دشمنان علیه ملت و ارزش های مردم ایران است از همین رو هر ساله برای بزرگداشت این روز به نام روز دانش آموز، با حضور دانش آموزان راهپیمایی و مراسمی برگزار می شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *