امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
مشاور عالی فرمانده کل سپاه عنوان کرد؛

غرب به دنبال نا امن کردن کشورهای حوزه مقاومت است

کرمان – ابتکارآنلاین: مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت: کشورهای غربی تلاش می کنند در کشورهای حوزه مقاومت بی ثباتی ایجاد کنند.
کد خبر: 4096
زمان انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰ بعد از ظهر -
78 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر- حجت الاسلام حسین طائب ظهر چهارشنبه در همایش تبیین در کرمان اظهارداشت: غرب به دنبال نا امن کردن کشورهای حوزه مقاومت است تا بتواند به مقصد خود در منطقه برسد زیرا این کشورها را مانع اصلی در رسیدن به اهداف خود می‌داند.

 

وی گفت: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند می‌توانند با ایجاد دو گانگی حجاب و بی حجاب، مسائل صنفی و معیشتی، مشکلاتی را ایجاد کنند و از دانشگاه‌ها شروع کنند و با پر رنگ کردن مسائل قومیتی کار را وارد مسائل امنیتی سخت کنند، دشمن تمام توان خود را به میدان آورد اما وقتی مردم خود را از اغتشاش گران جدا کردند این جریان شکست خورد.

 

وی بیان کرد: آنها به دهه جدید به عنوان دهه تعیین سرنوشت آمریکا نگاه می‌کنند و معتقد هستند که تا سال ۲۰۳۰ سرنوشت رهبری جهان رقم می‌خورد و این مساله در سند امنیت ملی آمریکا که به تازگی منتشر شده کاملاً مشخص است.

 

طائب افزود: در واقع آمریکا ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ را دهه سرنوشت خود می‌داند و تلاش می‌کند در جبهه داخلی و خارجی مشکلات خود را حل کند.

 

دشمن به دنبال نفت ارزان است

 

وی با اشاره به اینکه آمریکا خاورمیانه را قلب جهان می‌داند گفت: در واقع آنها در این منطقه به دنبال نفت ارزان هستند و سعی می‌کنند با تسلط بر کشورهای خاورمیانه نبض اقتصاد جهان و انرژی را به دست بگیرند از سوی دیگر بتوانند امنیت اسرائیل را نیز تضمین کنند.

 

مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت: آنها تهدید اول خود را چین می‌دانند و در مرحله دوم سراغ روسیه رفته‌اند و تهدید سوم آنها کشورهایی هستند که الگوی حکمرانی جدید اراده می‌دهند که در رأس آنها ایران قرار دارد.

 

وی گفت: آنها تمام تلاش خود را می‌کنند که به ایران ضربه بزنند و در حال حاضر تمام تلاش خود را در ابعاد مختلف به کار گرفته‌اند، در روسیه مشکل اوکراین را ایجاد کردند و چین را نیز با تایوان به چالش کشیده‌اند.

 

وی افزود: در ایران به دنبال بی ثباتی و مهار قدرت هستند و اغتشاشات کنونی نیز در همین راستا است.

 

خروج آمریکا از منطقه ثمره خون شهید سلیمانی است

 

وی گفت: در اوکراین تمام پیش بینی‌های غرب شکست خورد و در نهایت رئیس جمهور اوکراین موجب آبروریزی در غرب شد.

 

وی گفت: خروج آمریکا از منطقه ثمره خون شهید سلیمانی بود و تمام تلاش خود را کردند که در عراق نیز تأثیر گذار باشند و همه اهرم‌های خود را برای برگزار نشدن راهپیمایی اربعین به کار بستند اما این راهپیمایی با شکوه تر از قبل برگزار شد و این نشان از قدرت جبهه مقاومت داشت، آنها در یافتند که ایران با شتاب مشکلات خود را حل کرده و به سمت توسعه پیش می‌رود و مقاومت در حال قوی‌تر شدن است.

 

طائب افزود: ایران در اوج تحریم‌ها نفت می‌فروشد، خزانه‌اش خالی نیست و با قدرت مذاکره می‌کند و این مساله آنها را نگران کرد که سیر فروپاشی آمریکا سرعت گرفته است.

 

مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت: انتخابات اسرائیل نزدیک است و آنها تلاش می‌کنند القا کنند که ایران مذاکرات را به هم زده است اما برآوردهای آمریکا همه اشتباه بود و پشت سرهم شکست می‌خورند اما همچنان تلاش می‌کنند دولتی در عراق و لبنان تشکیل نشود، افغانستان نا امن باشد و در ایران هم اغتشاش ایجاد کنند.

 

وی افزود: می‌خواستند مباحث قومی را مطرح کنند اما تیم آنها در خوزستان دستگیر شد برای مرحله بعد شورش در زندان‌ها را مطرح کردند اما در این زمینه هم شکست خوردند حالا فهمیده‌اند که برآورده های آنها از ایران اشتباه بوده است و مردم بازی آمریکا را نمی‌خورند.

 

وی گفت: مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا کرده‌اند و عوامل غرب در حال شناسایی شدن هستند و به مجازات می رسند.

 

وی گفت: برگزاری جلسات تبیین در زمینه روشنگری برای مردم بسیار مهم است و این کار باید ادامه داشته باشد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *