امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
رییس خانه صنعت‌ومعدن خراسان‌شمالی:

“فاطمی امین” در اجرای قانون کوتاهی نکرده است

بجنورد- ابتکارآنلاین: رییس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی گفت: "فاطمی امین" در اجرای قانون کوتاهی نکرده است و نباید تمام کاستی‌ها و مشکلات بخش تولید را به پای وزیر صمت گذاشت.
کد خبر: 4093
زمان انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵ بعد از ظهر -
92 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – امید حیدریان اظهارداشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حالی استیضاح از وزیر صمت را مطرح کرده اند که دولت هیچ کوتاهی در اجرای قانون نداشته است.

 

وی با بیان اینکه مشکل اقتصادی کشور در تصویب قانون است افزود: دولت و وزرا مجری قانونی هستند که در مجلس وضع شده و مشکلات امروز تولید نه مربوط به نحوه اجرای قانون بلکه مربوط به خود قوانین است.

 

رییس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی ادامه داد: قانون‌گذار باید برای اصلاح قوانین و برداشتن سنگ از پیش پای تولید برنامه داشته باشد.

 

وی ادامه داد: مشکلات بخش تولید ریشه در قوانین دارد نه در نحوه اجرا، قوانین نامناسب موجب بروز مشکلات برای تداوم تولید و یا رونق بخش صنعت و معدن شده و دست و پای تولید را بسته است.

 

حیدریان افزود: مجلس شورای اسلامی از روی چه حساب و با قیاس از کدام خط کش عملکرد وزیر صمت را زیر سوال می برد.

 

وی گفت: در شرایطی که مراوده با کشورهای مختلف میسر نیست و ارتباط تجاری محدود است، وزیر صمت چه کمک و اقدامی می تواند برای تولید انجام دهد.

 

رییس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی بیان کرد: وقتی قوانین مالیاتی برای تولیدکننده مشکل زا شده است و بانک ها در پرداخت تسهیلات خوب عمل نکرده اند و یا تسهیلات با نرخ بالا در اختیار قرار می گیرد و برای تولیدکننده صرفه ندارد، وزیر صمت چه اقدامی می تواند انجام دهد.

 

وی بیان کرد: این منطقی نیست در شرایطی که وزیر صمت اختیار و یا قدرت مناسب برای انجام اقدامات را ندارد، استیضاح شود.

 

حیدریان خاطرنشان کرد: “فاطمی امین”، مردمی ترین وزیر صمت در دوره های گذشته است و او در انجام امور مختلف با بخش خصوصی و تشکل ها مشاوره می گیرد و از توان و مشارکت تشکل ها برای پیشبرد بهتر کارها استفاده کرده است.

 

وی یادآور شد: در این شرایط استیضاح به صلاح تولیدکننده و کشور نیست و نباید سبب ایجاد نگرانی در جامعه شود.

 

به گزارش ایرنا، هیات رئیسه مجلس چهارشنبه ۲۷ مهر اعلام کرد، با توجه به اینکه استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است، بدین وسیله استیضاح آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول می شود.

 

مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد.

 

جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت، معدن، تجارت هفته دوم آبان و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه برگزار می‌شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *