امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
استاندار کرمانشاه:

تمام صنایع استان باید از سوخت پاک استفاده کنند

کرمانشاه – ابتکارآنلاین: استاندار کرمانشاه تعرض به سلامت شهروندان را خط قرمز استانداری دانست و گفت: کاهش آلودگی‌ها و داشتن یک هوای پاک، برای سلامت شهروندان استان ضروری است و در همین راستا صنایع موظفند از سوخت پاک استفاده کنند.
کد خبر: 4126
زمان انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵ بعد از ظهر -
119 بازدید

به گزارش خبرنگار آبرومند به نقل از ابتکارآنلاین – «بهمن امیری‌مقدم» روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک استان در استانداری افزود: کمک به کاهش آلاینده ها و داشتن یک هوای سالم تر، یک وظیفه همگانی است که باید دنبال شود.

 

وی اظهار کرد: مردم کرمانشاه در ماه هایی از سال با مشکل ریزگردها و آلودگی هوا روبرو هستند و در این شرایط باید به گونه ای برنامه ریزی شود که صنایع استان از سوخت های پاک استفاده کنند تا این مشکلات تشدید نشود.

 

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: شرکت گاز موظف است سوخت پاک را برای تمام صنایع استان تامین کند و از سوخت مازوت به عنوان یک سوخت جایگزین، تنها در شرایط اضطراری و ویژه استفاده شود.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد: باید ضوابط مصرف سوخت مایع توسط دستگاه‌های ذیربط در یک برنامه زمان بندی شده در طول سال مشخص و بر اساس آن عمل شود.

 

مدیر ارشد استان کرمانشاه تاکید کرد: هرگونه قطع گاز صنایع باید در کمیسیون هوای پاک استان بررسی سپس در صورت لزوم تایید شود.

 

امیری‌مقدم همچنین در بخش دیگری از سخنانش افزود: تصمیمات حوزه سوخت و انرژی باید با توجه به نیازها و شرایط استان و توسط مدیران استانی ادارات برق، گاز و شرکت پخش و توزیع فرآورده های نفتی اتخاذ شود.

 

وی افزود: تصمیمات این حوزه به‌ شکل مستقیم با تولید، اشتغال و محیط زیست کرمانشاه در ارتباط است و نباید از طریق مرکز بدون توجه به شرایط استانی تعیین شود.

 

استاندار کرمانشاه همچنین اضافه کرد: سیستم گرمایشی منازل و دستگاه های اجرایی باید توسط اداره گاز، بررسی شوند و مشترکان ملزم به رفع عیب باشند.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ براساس اعلام سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه در حال حاضر ۹۹/۶ درصد جمعیت شهری با گازرسانی به ۳۰ شهر و ۸۶/۱ درصد جمعیت روستایی با گازرسانی به هزار و ۸۱۵ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

 

«ناصر حسینی» افزود: اکنون ۶۶۰ هزار و ۳۰۰ مشترک در استان مصرف کننده گاز طبیعی هستند که از این تعداد ۵۲۷ هزار و ۶۶۰ اشتراک در بخش شهری و ۱۳۲ هزار و ۶۴۰ مورد اشتراک در بخش روستایی است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *