امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

۳ طرح عمرانی و ورزشی در روستای ولی‌آباد قرچک افتتاح شد

قرچک – ابتکارآنلاین: سه طرح عمرانی و ورزشی امروز شنبه با حضور مسوولان محلی در روستای ولی‌آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان قرچک افتتاح شد.
کد خبر: 4203
زمان انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵ بعد از ظهر -
56 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – بخشدار بخش مرکزی شهرستان قرچک در حاشیه برگزاری مراسم افتتاح این طرح ها، روستای ولی آباد را زادگاه شهید منصورستاری فرمانده فقید نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ذکر کرد و به خبرنگار ایرنا گفت: به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، تمامی مناطق روستایی شهرستان قرچک از زیرساخت‌های لازم برای زندگی روستانشینان همچون مناطق شهری برخوردار است و توجه ویژه دولت سیزدهم باعث شده  تا علاوه بر طرح‌های عمرانی، پروژه‌های فرهنگی و ورزشی متعددی نیز در این مناطق اجرا گردد.

مجید قیصرپناه با تأکید بر این که توسعه امکانات در مناطق روستایی موجب جلوگیری از مهاجرت روستانشینان به مناطق شهری می‌شود اظهار داشت: روستا بهترین مکان برای توسعه فعالیت‌های تولیدی و اشتغالزایی به ویژه در حوزه کشاورزی است از این رو توسعه امکانات نه تنها از مهاجرت روستائیان جلوگیری می‌کند، که سبب مهاجرت معکوس به این مناطق نیز می‌شود.

وی با اشاره به طرح‌های افتتاح شده در روستای ولی‌آباد قرچک گفت: این طرح‌ها شامل پروژه آسفالت، بهسازی و جدول‌کاری بلوار شهید ستاری، افتتاح دومین خانه ورزش روستایی و افتتاح نخستین باشگاه ورزشی ویژه بانوان است که با اعتبارات دولتی و بخش خصوصی اجرا و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: ‌طرح آسفالت و بهسازی بلوار شهید ستاری روستای ولی‌آباد به طول ۲ هزار و ۷۰۰ متر با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال شامل زیرسازی، جدول کاری و آسفالت معبر اجرا گردیده که با بهره‌برداری از آن، تردد روستائیان با سهولت بیشتری همراه می‌شود.

بخشدار مرکزی قرچک گفت: علاوه بر این، دومین خانه ورزش روستایی شهرستان قرچک نیز با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال و با تجهیز فوتبال دستی، میز شطرنج، میز تنیس روی میز و سایر وسایل ورزشی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین نخستین سالن ورزشی روستایی ویژه بانوان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در روستای ولی‌آباد افتتاح شد و در اختیار علاقمندان به ورزش قرار گرفت.

شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

قرچک از ۱۱ روستا برخوردار است که از این تعداد ۸ روستا دارای دهیاری است و ۳۰ درصد از جمعیت شهرستان را در خود جا داده‌است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *