امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
شجاعی‌مهر:

تشویق، هنرمند را زنده می‌کند

یک مجری تلویزیون گفت:برگزاری رویداد‌ مهر سینمای ایران باعث می‌شود هنرمندان به ویژه هنرمندان شهرستانی دیده شوند.
کد خبر: 4237
زمان انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵ بعد از ظهر -
103 بازدید

رویداد «مهر سینمای ایران» در سراسر ایران شروع شده و تا ۱۵ آبان ماه ادامه خواهد داشت. در این رویداد ملی هر استان به صورت جداگانه از هنرمندان و پیشکسوتان خود تقدیر می‌کند. از این جهت با هرمز شجاعی‌مهر گفت‌وگو کردیم که او این اتفاق را خوشایند و احیا کننده هنرمندان شهرستانی دانست.

 

شجاعی‌مهر درابتدای صحبت‌هایش بااشاره به این که برگزاری مهر سینمای ایران اتفاق خوبی است، گفت: تشویق هنرمند را زنده و احیا می‌کند. برگزاری چنین رویداد‌هایی باعث می‌شود هنرمندان به ویژه هنرمندان شهرستانی دیده شود. معمولا آثار هنرمندان شهرستانی آن‌طور که باید در سطح کشور دیده نمی‌شود، بنابراین این رویدادها، بهانه‌ای برای شناخته و دیده شدن آن‌ها در سطح ملی می‌شود.

 

این مجری ادامه داد: در هر شهری باید به هنرمندان آن اجازه فعالیت داده شود؛ به‌طور مثال کسی در حوزه موسیقی کار می‌کند، باید اجازه داده شود تا یک گروه موسیقی تشکیل دهد و در سطح شهر برای مردم اجرا کنند. همچنین برای کسانی که نمایش کار می‌کنند امکانات و سالن‌هایی را در اختیارشان قرار دهند تا بتوانند تمرین و اجرا کنند. اگر این تفکر وجود داشته باشد که هنرمند در هر زمینه که بخواهد کار کند، شرایط برایش فراهم است، اتفاقات خیلی خوبی خواهد افتاد.

 

شجاعی‌مهر در پایان درخصوص نسل جوان مجریان کشور اظهار کرد: در هر زمینه‌ای جوانان باید حضور داشته باشند، کار یاد بگیرند و جای گذشتگان را پر کنند؛ اما باید برای آن‌ها دوره‌های آموزشی برگزار کرد. داستان اجرا با کار‌های دیگر متفاوت است؛ مجری در یک مقامی می‌ایستد که مردم باید از او یاد بگیرند. به همین دلیل مجری باید همه فن حریف باشد، افکار عمومی و فرهنگ و ادبیات کشور را بشناسد و اصول اجرا را یاد بگیرد.

 

رویداد «مهر سینمای ایران» با هدف تحقق استمرار شادابی و پویایی در محیط روانی سینمای کشور و توجه خاص به مقوله عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم در راستای تکریم سینماگران پیشکسوت، فعالان سینمای ایران در رشته‌های مختلف و هنرمندان ایثارگر طراحی و پیش‌بینی شده است. همچنان این رویداد در سراسر ایران در حال برپایی است و در روز‌های آتی، شاهد برگزاری این رویداد در استان‌های دیگر خواهیم بود.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *