امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی به حساب می‌آید

دماوند – ابتکارآنلاین: سرپرست بهزیستی شهرستان دماوند گفت: طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان سه تا ۶ سال در ۲ پایگاه دائم شهرستان دماوند در حال اجرا است.
کد خبر: 4218
زمان انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴ بعد از ظهر -
54 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – محسن معادی روز یکشنبه در خصوص اجرای طرح سنجش تنبلی چشم به خبرنگاران گفت: تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی به حساب می‌آید که اگر به موقع تشخیص داده و درمان نشود، چشم فرد را بسیار کم‌بینا و یا نابینا می‌کند؛ این بیماری با تشخیص به موقع به طور کامل قابل درمان است.

 

وی افزود: از ابتدا تا پایان سال جاری در ۲ پایگاه ثابت مجتمع خدمات بهزیستی شهید سجادیان واقع در میدان شهدا (جهاد) ومجتمع سران واقع در شهر رودهن روزهای یکشنبه در نوبت صبح و عصر وبا هماهنگی شبکه بهداشت و درمان شهرستان در خانه های بهداشت روستاهای شهرستان این طرح به منظور پیشگیری از اختلال اکتسابی بینایی یک‌طرفه و گاه دوطرفه در بین کودکان سه تا ۶ سال در حال اجرا است.

 

این مسئول هدف از اجرای این طرح را در شناسایی افراد مشکوک به بیماری تنبلی چشم وارجاع به اپتومتریست های بینایی سنج وتحت درمان قرار گرفتن خواند و گفت: در سال گذشته بیش از هشت هزار کودک سه تا ۶ ساله دماوند مورد طرح تنبلی چشم قرار گرفتند.

نقش وجایگاه کاردرمانگر در توانبخشی

معادی در خصوص نقش وجایگاه کاردرمانگر نیز گفت: کاردرمانگران فعالیت های هدفمندی را در ارتقای وضعیت سلامتی و کیفیت زندگی فرد و جامعه انجام می دهند.

 

سرپرست بهزیستی دماوند در خصوص فعالیت های یک کاردرمانگر خاطرنشان کرد: کاردرمانگران در ابتدا به مرحله درمان با تمرینات و تکنیک های متفاوت در جهت توانمند سازی وتکیه بر انجام فعالیت های هدفمند مبتنی بر توانمندسازی و ورود در جامعه گام بر می دارد، نقش وجایگاه یک کاردرمانگر همانند یک فیزیوتراپ که برای افراد در هر سنی مهم بوده و در جهت استقلال و توانایی فرد کم توان بسیار اثر گذار است.

 

وی یادآور شد: کار درمانگران در تمام مراکز غیر دولتی تحت نظارت همانند مراکز نگهداری از معلولین و سالمندان حضور دارند و همچنین معلولین تحت حمایت که نیاز به خدمات کاردرمانگری در دوبخش ذهنی وجسمی دارند باید به واحد توانبخشی مراجعه کنند تا با حداقل هزینه از این خدمات برخوردار شوند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *