امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار قرچک :

تولید دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی اثربخش و نقش آفرین است

قرچک – ابتکارآنلاین: فرماندار شهرستان قرچک گفت: توجه به تولید دانش‌بنیان محصولات کشاورزی، اثربخش و نقش آفرین بوده و می‌تواند موجب تولید بیشتر محصول، کیفیت مناسب‌تر و افزایش فرصت‌های اشتغال در این حوزه شود.
کد خبر: 4315
زمان انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱ بعد از ظهر -
66 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین-  علیرضا فاتحی‌نژاد روز چهارشنبه در جریان بازدید از گلخانه‌های تولید سبزی و صیفی روستای صالح‌آباد گفت: توجه به حوزه کشاورزی و اهمیت آن به حدی است که رهبر معظم انقلاب نیز بارها از مسئولان خواسته‌اند تا نسبت به تقویت این بخش که امنیت غذایی کشور را تضمین کند، اهتمام بیشتری داشته باشند.

 

وی افزود: امروز به واسطه محدودیت‌هایی که در حوزه آب کشاورزی وجود دارد، حرکت و حمایت دولت از این بخش به سمت کشت گلخانه‌ای با هدف مدیریت مصرف آب، افزایش میزان تولید و اشتغال معطوف شده و در این زمینه، حمایت‌های مادی و معنوی مناسبی از کشاورزان صورت می‌گیرد.

 

فرماندار قرچک گفت: از مجموع ۷ هزار هکتار زمین قابل کشت این شهرستان، فقط ۳ هزار هکتار آن به دلیل کمبود منابع آبی زیر کشت انواع محصولات زراعی می‌رود از این رو تلاش داریم تا در راستای عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب و با استفاده از مؤلفه دانش‌بنیان، کشاورزی شهرستان را متحول کنیم.

 

وی تصریح کرد: قطعا با انتقال کشاورزی از فضای باز به گلخانه علاوه بر استفاده بهینه از منابع آبی، در کنترل آفات و بیماری‌های گیاهی، افزایش میزان برداشت محصول از سطح و نیز کاهش قیمت تمام شده محصول نیز اقدامات موثری صورت می‌گیرد از این رو تلاش می‌شود تا در شهرستان قرچک نیز بر اساس تعهدات ارائه شده، کشت گلخانه‌ای از رونق بیشتری برخوردار شود.

 

فاتحی‌نژاد با اشاره به لزوم توجه به شعار سال در توجه به حوزه دانش‌بنیان گفت: با انتقال کشت گیاهان به گلخانه و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری، شرکت‌های دانش‌بنیان که از تجربه کافی و لازم در حوزه کشاورزی برخوردارند می‌توانند وارد میدان شده و کشاورزان را در دست‌یابی به کیفیت و کمیت بیشتر محصولات یاری رسانند.

وی تأکید کرد: حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی اثربخش، نقش‌آفرین و زودبازده بوده و می‌تواند با اثربخشی مناسب دیگر کشاورزان را نیز با استفاده از فناوری‌های نوین ترغیب نماید.

 

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *