امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ایستگاه «قونقا» خط یک قطارشهری تبریز در بهمن ماه بهره برداری می‌شود

تبریز – ابتکارآنلاین: سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز گفت: عملیات اجرایی ایستگاه «قونقا» یا شماره ۱۳خط یک قطارشهری تبریز با سرعت در حال انجام بوده و طبق زمان بندی بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد.
کد خبر: 4437
زمان انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴ بعد از ظهر -
117 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – یعقوب وحیدکیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تلاش شبانه روزی برای اجرای ایستگاه قونقا در حال انجام بوده و عملیات عمرانی در طول یک ماه گذشته در آن تسریع یافته است.

 

وی اظهار داشت: این ایستگاه در زمینی به مساحت بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع و ۲۵ متر پایین‌تر از سطح زمین طراحی شده و در طراحی آن از معماری سنتی و مکتب هنری آذربایجان استفاده شده است.

 

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز با اشاره به نصب روزشمار اتمام عملیات در ایستگاه ۱۳، گفت: بر اساس زمانبندی مشخص شده و تعهدی که به اتمام آن بر اساس این زمانبندی داده شده است، متعهد به اتمام عملیات آن در زمان مقرر هستیم.

 

وحیدکیا، ادامه داد: در زمان کنونی عملیات آجرکاری سنتی تونل دسترسی شمالی به سکوی سوار شدن به اتمام رسیده و عملیات سرامیک‌کاری و آجرکاری به روش سنتی دیوارهای ورودی ضلع جنوب غربی ایستگاه در حال انجام است.

 

وی با اشاره به اتمام عملیات بتن‌ریزی سقف تونل دسترسی شمالی، یادآوری کرد: در طول یک ماه گذشته قالب‌بندی سقف ورودی جنوب غربی برای بتن‌ریزی انجام شده است و عملیات عمرانی و اجرایی در این ایستگاه ادامه دارد.

 

به گزارش ایرنا، قطارشهری تبریز در پنج خط (چهار خط اصلی و یک خط حومه‌ای) به طول کلی ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده‌ است.

 

در حال حاضر خط یک قطارشهری تبریز به طول ۱۷.۲ کیلومتر در ۱۸ ایستگاه از ایستگاه ایل‌گلی تا ایستگاه نور در حال بهره‌برداری است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *