امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

روحانیون نقش هدایتگری مردم را بر عهده دارند

زاهدان- ابتکارآنلاین: نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: در جنگ ترکیبی دشمن روحانیون نقش هدایتگری مردم و دفاع از انقلاب را بر عهده دارند.
کد خبر: 4478
زمان انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵ بعد از ظهر -
93 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – آیت‌الله مصطفی محامی  روز یکشنبه در گردهمایی طلاب و روحانیون شهر زاهدان اظهارداشت: نیازمند یک مرکزیت برای روحانیون و علمای استان فارغ از مباحث سیاسی آن هم برای مشورت و هم اندیشی هستیم و معتقدیم روحانیون باید نقش پدری خود را در جامعه ایفا کند.

وی بیان کرد: در صورت وقوع اتفاق همه باید به صورت متحد و هماهنگ عمل کنیم البته با تندروی موافق نیستیم اما باید حرف حق خود را زده و از مبانی دینی و انقلابی خود دفاع داشته باشیم که این وظیفه اولیه ما به عنوان یک طلبه است و نباید از آن تنزل داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در فضای کنونی کشور به تعبیر رهبر معظم انقلاب دشمن علیه نظام جنگ ترکیبی راه‌اندازی کرده که یک بخش کار روحانیون هستند زیرا روحانیون نقش هدایتگری مردم را بر عهده دارند و هر کس در جبهه انقلاب نقش آفرینی کند مورد هجمه قرار خواهد گرفت.

آیت الله محامی افزود: باید در دفاع سهم خود را ایفا کرده و نقش‌های مختلف را بر عهده داشته باشیم و در صورت وجود چنین جمعی از علما و روحانیون می‌توان با هم فکری به فعالیت‌ها جهت دهی، هماهنگی، هم افزایی و تقسیم کار صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حوادث اخیر عمق آسیب محصول سلسله اعمال است و همه بخش‌های فرهنگی و اجرایی و مسوولانی که دخیل بوده‌اند کم کاری، خطا و ترک فعل‌هایی داشته‌اند و آثار وضعی اعمال ما منجر به ایجاد این آسیب‌ها شده است.

وی اظهارداشت: جمع طلاب و روحانیون سیستان و بلوچستان می‌توانند به عنوان یک جمع مطالبه‌گر عمل و حتی از مسوولان نیز دعوت و خواستار پاسخگویی آن‌ها باشند.

 

زمینه حضور روحانیون در فعالیت‌های فرهنگی فراهم شود

 

امام جمعه زاهدان افزود: باید با برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر زمینه حضور روحانیون در فعالیت‌های فرهنگی فراهم شود و در این جهت اقداماتی نیز صورت گرفته است.

آیت‌الله محامی گفت: برای حضور بیشتر روحانیون در دانشگاه و آموزش و پرورش به دنبال زمینه سازی هستیم و در این جهت اقداماتی هم صورت گرفته است.

وی با اشاره به حوادث و اتفاقات اخیر در سیستان و بلوچستان گفت: در اتفاقات اخیر تلاش کردیم تا اطراف قضایا به عدل و انصاف تن داده و بر اساس عقلانیت کار را پیش ببرند و تاکید داشتیم که باید روایتی صادقانه از ماجرا داشته و همه چیز از جمله حمله به پاسگاه، تیراندازی به نمازگزاران، آشوب‌گری، تخریب و غارت اموال عمومی و خصوصی و بیانیه و سخنرانی‌های التهاب آفرین را با هم محکوم کنید.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: بدنبال مدیریت کار در خود استان بودیم و با حمایت دفتر رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی بیانیه شورای تامین صادر شد اما این آغاز راه بوده و همچنان بر برخورد با متخلفان از هر جایی که باشد و احقاق حق همه اطراف قضایا از جمله نیروی انتظامی، مردم جان‌باخته، مجروح، مال‌باخته و حتی مردمی که نا امنی را تحمل کرده‌اند تاکید داریم.

آیت الله محامی اظهارداشت: تخلف از هر ناحیه‌ای که باشد باید مورد رسیدگی قرار گیرد و این مساله نه تنها از موضع ضعف نبوده بلکه از موضع عدل و انصاف است و باید قدم به قدم پیش رفته و با انواع تخلفات برخورد شود.

امام جمعه زاهدان گفت: بنده از روز اول حوادث خط سیری را دنبال کردم و همواره گزارش‌های خود را به دفتر رهبر معظم انقلاب ارسال کردیم و اینکه آیا ائمه جمعه و روحانیون این خط سیر را دنبال کرده‌اند بنده خبر ندارم.

آیت الله محامی خاطر نشان کرد: علما و روحانیون باید جبهه متحدی را در چند جهت تشکیل دهند ابتدا تقویت مبانی دینی، انقلابی و مکتبی و در ادامه تلاش جهت افزایش بینش سیاسی، جامع نگری، عدم احساس ضعف، پرهیز از تندروی و دفاع از مبانی حق خودمان و باید به این جهت توجه داشته باشیم که اگر ملاحظه کاری بر اساس حکمت صورت می‌گیرد به معنای ضعف و تنزل از عقاید نیست.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *