امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان:

بیجار کمبود دارو ندارد

کردستان – ابتکارآنلاین: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار از نبود کمبود دارو در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: 4514
زمان انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹ بعد از ظهر -
189 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – سارا آهوان اعلام کرد: خوشبختانه با وجود کمبود دارو در کل کشور در هفته های گذشته به جز چند قلم داروی آنتی بیوتیک کودکان کمبود خاصی در سطح شهرستان وجود نداشته است.

 

وی در خصوص شیوع بیماری آنفلوآنزا و تشدید آن به دلیل شروع فصل سرما افزود: در هفته های گذشته بار مراجعات به اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) افزایش پیدا کرده بود که خوشبختانه هم اکنون این مراجعات تا حدودی کاهش پیدا کرده است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار این را نیز تأکید کرد که با توجه به پیک شیوع آنفلوآنزا و درگیر شدن جامعه دانش آموزی پیشنهاد تعطیلی مدارس در هفته گذشته به رئیس آموزش و پرورش شهرستان بیجار داده شد.

 

آهوان ادامه داد: به دلیل تشدید این بیماری در بین دانش آموزان به والدین توصیه می شود تا با رعایت اصول بهداشتی و مراقبتی، فرزندان خود را راهی مدرسه کنند و استفاده از ماسک را جدی گرفته و به محض مشاهده علائم این بیماری در فرزندان خود از فرستادن آن ها به مدرسه خودداری کنند.

 

وی با اشاره علائم مشترک بیماری آنفلوآنزا و کوید ۱۹گفت: در حال حاضر تنها راه تشخیص و تفکیک این بیماری با کرونا انجام تست پی سی آر است که بتواند وجود بیماری کوید را تصدیق کند.

 

مدیر شبکه بهداشت بیجار در پایان یادآور شد: درمانگاه های سطح شهر تا پایان وقت اداری با حضور پزشکان عمومی آماده خدمات رسانی به مردم شهرستان هستند تا از این طریق به نوعی بتوانیم بار مراجعات به اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) را کم کنیم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *