امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندار پیشوا:

۳۷ درصد از کل شیرخشک صادراتی کشور در پیشوا تولید می‌شود

پیشوا- ابتکارآنلاین: فرماندار پیشوا گفت: ۳۷ درصد از کل شیرخشک صادراتی کشور در پیشوا تولید می‌شود.
کد خبر: 4535
زمان انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰ بعد از ظهر -
113 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – ابراهیم تاجیک نوری عصر سه‌شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران که با محوریت رفع مشکلات تولیدکنندگان پیشوا در محل سالن اجتماعات شبکه بهداشت این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه پیشوا، قطب تولید محصولات سبزی و صیفی استان تهران است اظهار داشت: این شهرستان از مجموع ۱۲ هزار هکتار اراضی قابل کشت، د و هزار هکتار زیر کشت گلخانه‌ای دارد و بسیاری از نیازهای مردم پایتخت و استان‌های کشور را تولید می‌کند.

 

فرماندار پیشوا افزود: پیشوا، یکی از مهمترین مناطق اقتصادی استان تهران است که مردم آن علاوه بر فعالیت در حوزه کشاورزی، در صنعت نیز گام‌های اساسی برداشته و زنجیره تولید را با هدف جلوگیری فروش و توزیع مواد خام تکمیل کرده‌اند.

 

تاجیک نوری بیان داشت: این شهرستان در حوزه دامپروری و تولید گوشت و شیر استان تهران است و با دارا بودن بیش از ۱۶۵ هزار رأس دام سبک و سنگین، بخش مهمی از نیاز غذایی پایتخت را تأمین می‌کند چنانکه ۳۷ درصد از کل شیرخشک صادراتی کشور در شهرستان پیشوا تولید می‌شود.

 

وی در ادامه عنوان داشت: تولید کنندگان پیشوا در حوزه فعالیت‌های خود با مشکلاتی مواجه هستند که این مشکلات در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به صورت هفتگی بررسی شده و در صورت نیاز، مشکلات آنان در ستاد استانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *