امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
اژه‌ای:

برخورد با اغتشاشات با عدل و به دور از احساسات

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین - حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در سیزدهمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، صبح پنجشنبه در صدر هیئت عالی قضائی وارد استان خراسان جنوبی شد.
کد خبر: 4612
زمان انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴ بعد از ظهر -
89 بازدید

دیدار با دانشجویان، دیدار با اقشار مختلف مردمی، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان خراسان جنوبی، دیدار با صنعتگران، کار آفرینان و شرکت‌های دانش بنیان، حضور در شورای اداری و بررسی مشکلات قضائی استان و تصویب مصوبات برای رفع مشکلات دستگاه قضائی از مهمترین برنامه‌های سفر رئیس قوه قضائیه به استان خراسان جنوبی است.

 

همچنین در جریان این سفر، ۱۹ نفر از مسئولان شورای عالی قوه قضائیه به تعدادی از شهرستان‌های استان خراسان جنوبی سفر می‌کنند تا ضمن دیدار مستقیم و بدون واسطه با مردم، از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شوند و برای برطرف کردن مسائل قضائی و سایر مشکلات آنها در حد مقدورات، اقدامات مقتضی را ترتیب دهند.

 

۱۷:۰۱ افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در بخش‌هایی رو به افزایش است، گفت: باید از نقش‌های مردمی برای پیشگیری از جرم و کاهش آسیب‌ها استفاده شود.

 

اصغر جهانگیر ظهر پنج شنبه در شورای اداری زیرکوه با اشاره به اهمیت توجه به مناطق مرزی بیان کرد: باید شرایطی فراهم شود که حضور در مناطق مرزی برای کسانی که در این مناطق سکونت دارند، نشان دهنده یک جایگاه رفیع باشد.

 

وی با بیان اینکه عقیده داریم حضور مردم در مناطق مرزی یک ارزش فوق‌العاده است، گفت: امروز حساس‌ترین نقاط کشور، مناطق مرزی هستند و مرزهای کشور به عنوان ناموس کشور محسوب می‌شوند بنابراین باید از مرزبانان غیوری که سنگربانان اصلی این مناطق هستند حمایت کنیم.

 

۱۶:۵۹ عملیات روانی دشمن با سوء استفاده از ضعف های ما رخ می دهد

 

رئیس قوه قضائیه گفت: دشمن ضعف‌های ما در داخل را شناسایی و بر روی آن یک جنگ روانی راه انداخته است.

 

غلامحسین محسنی اژه ای عصر پنج شنبه در جمع اقشار مختلف مردم اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی و مهم حکومت و همه انبیا و مصلحان ایجاد عدالت در بین جامعه و کوتاه شدن دست ظالم و متجاوز و مفسدین از جان و مال مردم است.

 

رئیس قوه قضائیه با اشاره به ضرورت فراهم کردن شرایط تعالی و ارتقا بشر بیان کرد: یکی بالاترین و والاترین عبادت‌ها خدمت به مردم است.

 

محسنی اژه ای با تأکید بر اینکه دولت و مردم در کنار هم باید اولویت‌های کشور را شناسایی و در راستای رفع آن گام بردارند، گفت: دیروز امام (ره) و امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی همه همت و تلاش خود را برای خدمت به اسلام و مردم گذاشته‌اند و ما نیز باید در همین مسیر قدم برداریم.

 

۱۴:۳۳ صلح و سازش در حل و فصل پرونده‌ها مورد توجه قرار گیرد

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: از قضات خواستاریم با استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان صلح و سازش را برای حل و فصل پرونده‌ها مورد توجه قرار دهند.

 

ذبیح الله خدائیان ظهر پنج شنبه در جمع قضات دادگستری شهرستان طبس بیان کرد: سفرهای استانی رئیس قوه قضائیه کاربردی بوده و پیگیری اجرای تصمیمات گرفته شده در آن‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

 

وی با بیان اینکه حمایت از تولید، شناسایی مشکلات اساسی کشور، استقلال قاضی و کاهش جمعیت کیفری از سیاست‌های قوه قضائیه در دوران تحول و تعالی است، گفت: قضات باید در نوع برخورد و صدور حکم سعه‌صدر و نهایت دقت را داشته باشند تا طرفین پرونده احساس نکنند تبعیضی صورت گرفته است.

 

۱۴:۳۲ دولت به دنبال رفع مشکلات معیشتی مردم است

 

معاون سیاسی رئیس قوه قضائیه گفت: مردم از نظر معیشت در مضیقه هستند و دولت به دنبال رفع مشکل است.

 

ناصر سراج ظهر پنج شنبه در دیدار با فرماندار و رئیس دادگستری بشرویه با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور بیان کرد: عموم مردم از این اغتشاشات اخیر حمایت نکردند.

 

وی افزود: از اوایل انقلاب اسلامی تاکنون کمتر روزی بوده که دشمنان بحرانی برای نظام جمهوری اسلامی درست نکنند و به لطف خدا، نظام از این بحران‌ها سربلند عبور کرده است.

 

سراج با بیان اینکه مردم از نظر معیشت در مضیقه هستند و دولت به دنبال رفع مشکل است، گفت: در این راستا دولت اقدام به افزایش ۲۰ درصدی حقوق نیروهای مسلح و ۱۵ درصدی اساتید دانشگاه‌ها کرده است.

 

۱۴:۲۶ نقد رئیس عدلیه به شیوه ممنوع الخروجی ها

 

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه ممنوع الخروجی ها نباید به گونه‌ای باشد که به محض ورود به فرودگاه فرد متوجه این امر شود، گفت: علی رغم همه هشدارها باز هم در این زمینه مشکل داریم.

 

غلامحسن محسنی اژه‌ای ظهر پنج شنبه در جمع کارآفرینان و صاحبان صنایع خراسان جنوبی اظهار کرد: قول می‌دهم که نهایت تلاش و کوشش خود را برای رفع مسائل و مشکلات کارآفرینان به ویژه مسائل حقوقی آنها خواهیم داشت.

 

رئیس دستگاه قضا با اشاره به کمبود نقدینگی در بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات، بیان کرد: به راستی از مجموع درآمدهای خراسان جنوبی چه میزان به خود استان برمی‌گردد که پاسخ به این سوال می‌تواند در راستای حل برخی از مشکلات اقتصادی کمک می‌کند.

 

۱۱:۴۸ لزوم اتخاذ سیاست پیشگیری برای فضای مجازی

 

رئیس قوه قضائیه گفت: اسامی دانشجویانی را که طی قضایای اخیر در دانشگاه‌های بیرجند برای آنها پرونده تشکیل شده، به من ارائه دهید تا پیگیر شوم.

 

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح پنج شنبه د ر جمع دانشجویان خراسان جنوبی اظهار کرد: اسامی دانشجویانی را که طی قضایای اخیر در دانشگاه‌های بیرجند برای آنها پرونده تشکیل شده، به من ارائه دهید.

 

رئیس قوه قضائیه خراسان جنوبی ادامه داد: این دانشجویان چنانچه جرمی مرتکب شده باشند به تناسب جرمشان و لحاظ مواردی نظیر دانشجو بودن، به پرونده آنها رسیدگی شده و ارفاقات قانونی در قبال آنها اعلام گردد.

 

۱۱:۳۲ معیار قوه قضائیه برای برخورد با آشوبگران حق و قانون است

 

رئیس قوه قضائیه گفت: معیار قوه قضائیه برای برخورد با آشوبگران حق و قانون است و از این اصل کوتاه نخواهیم آمد.

 

حجت الاسلام غلامحسین اژه‌ای صبح پنج شنبه د ر جمع کارکنان و قضات خراسان جنوبی اظهار کرد: باید خداوند را شکر کنیم که در یک جایگاه حقوقی و برای امنیت جامعه و گرفتن حق مظلوم و صلح و سازش و … به مردم ایران خدمت رسانی می‌کنیم.

 

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه خدمت به مردم ایران یک شکر واقعی نیاز دارد، بیان کرد: اگر خدای نکرده غفلت کرده و شئونات قاضی و … را مراعات نکردیم خسارت زیادی برای مردم، انقلاب و کشور به وجود خواهد آمد.

 

۱۱:۲۹ سخنان بی واسطه دانشجویان با رئیس دستگاه قضا

 

جمعی از دانشجویان خراسان جنوبی طی نشستی با رئیس دستگاه قضا به بیان دغدغه‌ها و مشکلات شأن پرداختند.

 

در ابتدای جلسه دانیال محمدی نماینده بسیج دانشجویی خراسان جنوبی طی سخنانی با اشاره به قضایای اخیر با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ روز از اعتراضات در برخی شهرها می‌گذرد، بیان کرد: اما هنوز کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های بیرجند برگزار نشده است.

 

۱۱:۰۵ دیدار مردمی معاون اول قوه قضائیه در بیرجند

 

معاون اول قوه قضائیه طی سفر به خراسان جنوبی با حضور در سازمان بازرسی استان، پاسخگوی سوالات و مشکلات مردمی است.

 

جت الاسلام محمد مصدق صبح پنج شنبه طی سفر رئیس و معاونان دستگاه قضا به خراسان جنوبی، با حضور در سازمان بازرسی استان در حال گفتگوی چهره به چهره با مردم است تا بخشی از مشکلات حوزه قضائی را شخصاً پیگیری و برطرف کند.

 

۷:۴۷ بررسی بی واسطه مشکلات قضائی

 

رئیس فوه قضائیه گفت: دیدار با اقشار مختلف مردم، صنعتگران و کارآفرینان و بررسی مشکلات قضائی مورد ابتلاء از اهداف سفر به خراسان جنوبی است.

 

حجت الاسلام غلامحسن محسنی اژه‌ای صبح پنجشنبه در بدو ورود به خراسان جنوبی در فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند جمع خبرنگاران اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که توفیق حضور در جمع مردم متدین و پرتلاش و اهل علم و فرهنگ خراسان جنوبی را به من داد.

 

رئیس دستگاه قضا بیان کرد: امیدواریم در این سفر ضمن سرکشی از بخش‌های مختلف قضائی خراسان جنوبی، هیئت‌هایی را به شهرستان‌های مختلف استان برای حل مشکلات قضائی و ارتقا مسائل مرتبط با دستگاه قضائی اعزام کنیم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *