امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان‌ خطاب به مسئولان؛

خدمت‌گذار بی‌منت مردم باشید

زنجان - ابتکارآنلاین: نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبیّن نهادهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه ایران براساس اصول و ضوابط اسلامی است.
کد خبر: 4646
زمان انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱ بعد از ظهر -
128 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۲۰ آبان‌ماه) در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زنجان، با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی، اظهار کرد: در واقع قانون معرف نظام سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هویتی یک کشور است؛ هر قانونی یک بار تصویب می‌شود و فقط در قوانین جزئی قابلیت تغییر دارد.

 

وی با اشاره به تحریک جوانان مبنی بر اینکه در تصویب قانون، اکثر جمعیت کنونی ایران دخیل نبودند لذا باید هم‌پرسی برگزار شود، افزود: قانون اساسی آمریکا در سال ۱۸۷۰ میلادی تصویب و بیش از ۱۵۰ سال است که تغییری در نظام سیاسی آمریکا، تغییر صورت نگرفته به این معنی که کل قانون تغییر کند، اتفاق نیفتاده‌ است.

 

امام‌ جمعه زنجان  با تاکید بر اینکه قانون اساسی تنها یک بار تصویب می‌شود، ادامه‌ داد: قوانین جزیی در خصوص مشکلات و موانع زمان حال با گذران سلسه مراتبی تجدید می‌شود اما نظام‌ سیاسی مملکت هرچه باشد، نسل دیروز و امروز ندارد، به طور مثال قانون ارز مشترک یا قوانین حاکم بر مهاجرت و مثال‌هایی این‌چنینی با نظر قانون‌گذار و نمایندگان قابلیت تجدید و تغییر دارد.

 

وی با اشاره به اینکه تصویب قانون با تفکر گذشته مغلطه است، اضافه‌ کرد: دشمنان با دروغ‌نمایی و بزرگ‌سازی این دروغ‌ها در تفکرات جوانان رخنه‌ کردند. یک سری افراد ساده‌زیست‌ هم این حرف‌ها را باور می‌کنند، در حالی که قانون اساسی هویت یک مملکت است، همان طور تاکید کردم در مواردی می‌توان قانون را تبدیل و تغییر داد و همگان هم نظر دهند.

 

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران، نظامی مردم‌سالار است، اذعان‌ کرد: در انتخابات ریاست جمهوری، رهبری و نمایندگان ‌و … مردم با واسطه و بی‌واسطه دخیل هستند. این نظامی مردمی است؛ در واقع مردم پایه‌گذار بوده و در انقلاب، ایام جنگ و در همه صحنه‌ها حاضر شدند.

 

خاتمی با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر کمک برای آزادی ایران، ابراز کرد: آخرین باری که آمریکا برای آزادی افغانستان آمد جز ناامنی و ویرانی چیزی برجا نگذاشت. آمریکا برای یمن، عراق و بسیاری کشورها همین حرف‌ها را زد ولی چیزی جز جنگ و ناامنی نصیب این کشورها نکرد؛ باید به آنها بگوییم که ملت ایران ۴۳ سال پیش با انتخاب خودشان آزاد شدند.

 

خاتمی به سالروز شهادت شهید تهرانی‌مقدم، پدر موشکی ایران اشاره کرد و افزود: این شخصیت برجسته جزو نوابغ کشور بود، همت بلند و انجام همه امور با عظم و اراده فوق‌العاده از ویژگی این شهید بزرگوار بود؛ اگر تلاش‌های این شهید بزرگوار و هم‌رزمانش نبود ما الان شاید در عرصه موشک‌سازی آن طور که باید نمی‌توانستیم وارد شویم.

 

نماینده ولی‌فقیه با اشاره به اخلاص و ویژگی‌های شخصیتی شهید تهرانی‌مقدم وی را آغازگر علم موشکی ایران دانست و اظهار کرد: چندی پیش شاهد دستاورد بزرگ در تولید یک موشک منحصر به فرد دیگری بودیم.

 

وی تصریح‌ کرد: این موشک چند برابر سرعت صوت حرکت می‌کند و به گفته سردار حاجی‌زاده سال‌ها طول می‌کشد تا اسحله‌ای برای مقابله این قدرت این موشک ساخته شود.

 

امام جمعه زنجان با بیان اینکه اگر موشک داشتیم ۳۶ بار دزفول مورد حمله موشکی قرار نمی‌گرفت، تسلیحات و اقتدار نظامی، نظام جمهوری اسلامی ایران را قوی دانست و تشریح‌ کرد: حضور مردم در صحنه به‌خصوص راهپیمایی ۱۳ آبان، بار دیگر فتنه دشمنان را نقش‌ بر آب کرد؛ آنانی که به مقدسات، قرآن و حجاب زنان توهین کردند، دیدند که مردم چگونه در پشت انقلاب، آرمان‌ها و ولایت‌پذیری ایستاده‌اند.

 

خاتمی با اشاره به جواب دندان‌شکن مردم اذعان کرد: مردم معیار و شاخص ولایت و امامت را می‌شناسند؛ دشمن هنوز ملت و این روحیه انقلابی و جوانان آگاه را نشناخته است.

 

خاتمی به مسئولان و خدمت‌گذاران جمهوری اسلامی تذکر داد: این ملت لایق خدمت ‌هستند، بی‌منت برای مردم کار کنید. مردم از گرانی، اقتصاد، مشکلات و معیشت اقتصادی گله دارند؛ با ایجاد گشایش و اخذ تصمیمات درست، پاداش این مردم آگاه، بابصیریت و همیشه در صحنه را بدهید؛ به‌خصوص مسائل معیشتی مردم در راس نظرتان باشد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *