امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
امام جمعه تبریز:

مراقب تنفس مصنوعی آمریکا به اغتشاشات باشید

تبریز- ابتکارآنلاین: امام جمعه تبریز گفت: مراقب تنفس مصنوعی آمریکا باشید چراکه اکنون دایره اغتشاشات محدود شده است اما باید مراقب تنفس مصنوعی نظام سلطه برای گسترش این ناآرامی‌ها بود.
کد خبر: 4644
زمان انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰ بعد از ظهر -
93 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر – حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: آمریکا به دنبال سرنخی برای احیای اغتشاشات خواهد بود؛ بنابراین باید مسائل را برای قشر جوانان جوانان تبیین کرد.

 

وی افزود ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا جمعه گذشته ادعا کرده بود «ایران به زودی آزاد خواهد شد»؛ اولاً آمریکا هیچ وقت آزادی‌بخش نبود و همواره آمریکایی‌ها در دو کار به شدت تخصص دارند که یکی اشغالگری و دیگری کودتا است.

 

وی افزود: آزادسازی به سبک آمریکا یعنی تخریب و ویرانی؛ شما آمریکایی‌ها که از آزادی حرف می‌زنید چه آزادی در ویتنام یا در افغانستان و عراق و سوریه به ارمغان آورده‌اید؟ آن رژیم دست نشانده شما (رژیم صهیونیستی) در منطقه با فلسطین چه کرده است؟ شما مدعی آزادسازی هستید، ننگ‌تان باد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه البته حضور حماسی و معنادار مردم ایران در راهپیمایی ۱۳ آبان با محتوای استکبارستیزی و خروش عیار خوبی برای شناخت فضای حقیقی ایران و تفکیک با فضای مجازی و فضای رسانه و اپوزیسیون و افکار خیالی آمریکا بود، گفت: بهتر است آمریکا بیشتر از این خود را با افکار خیالی درگیر نکند؛ البته اپوزیسیون‌ها هر تلاش را برای ناآرامی در کشور خواهد کرد و از هیچ اتفاقی نمی‌گذرد.

 

وی با تاکید بر اینکه سخنی با همسایگان ایران دارم، خاطرنشان کرد: همسایگان در نگاه ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران همواره محترم بوده‌اند و ما در مسائل منطقه‌ای در موضع صلح و برادری ایستاده‌ایم و هیچ وقت به حقوق همسایگان تجاوز نکرده و اجازه هم ندادیم که کشوری حقوق ما را پایمال کند.

 

وی ادامه داد: انتظار داریم تا همسایگان نیز در موضع صلح و برادری با ما تعامل کنند، جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده است رزمایش اخیر جمهوری اسلامی لر علیه هیچیک از همسایگان نبود و اهداف مشخص خود را داشت.

 

امام جمعه تبریز متذکر شد: ما معتقدیم مداخله خارجی در روابط کشورها مضموم است و نباید کشورهای همسایه به سکوی ارسال تروریست به کشورهای دیگر تبدیل شود.

 

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران منادی صلح و برادری با همسایگان و مخالف سرسخت هر گونه مداخله است و جبهه انقلاب لکنت دارد و باید برداشته شود و با زبان گویا گره‌ها را باز کرد چراکه جوانان فرزندان و سرمایه ما هستند.

 

وی در ادامه با تبریک به نیروهای متخصص سپاه پاسداران و هوافضای سپاه در ساخت موشک بالستیک گفت: موشکی ساختند که تا هفت دقیقه به هدف نهایی می‌رسد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به ۲۶ آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد، گفت: امام (ره) در دو جا از باید استفاده کرد؛ یکی در آبادان و یکی هم در سوسنگرد که فرمودند حصر سوسنگرد باید تا فردا آزاد شود و نقش لشکر عاشورا در جریان سوسنگرد فراموش نشدنی است.

 

وی ادامه داد: در سوسنگرد بنی صدر اجازه نمی‌داد که ارتش و تیپ دو برای یاری رساندن کمک کند و شبانه رهبر معظم انقلاب به همراه شهید چمران با بیت امام (ره) تماس گرفت و تکلیف خواست و در نهایت دستور امام (ره) را اجرا کردند و می‌توان گفت که اگر سوسنگرد پیروزی رسید به خاطر وحدت نیروهای مسلح و اطاعت محض از فرامین امام (ره) بود.

 

وی با اشاره به روز کتاب نیز گفت: انسان به دنبال یک دوست خوب است، کتاب به عنوان دوست خوب می‌تواند باشد، کتاب و نگارش کتاب از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید آل هاشم اضافه کرد: کتاب بزرگترین عامل صیانت و نگهداری از اندیشه‌ها و عموم دانشمندان است و باعث رشد فکری جامعه می‌شود، علم با تمام ارزش‌های ذاتی خود اگر محبوس باشد و منتقل نشود، کوچک‌ترین ارزشی نخواهد داشت.

 

وی در پایان یادآور شد: امروزه با وجود گسترش امکانات دیجیتالی و ارائه کتاب‌های الکترونیکی هیچ چیزی جای کتاب را نمی‌گیرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *