امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
رییس سازمان ملی استاندارد:

برخورد با واحدهای اقامتی دارای ستاره‌های غیر واقعی آغاز شده است

مشهد- ابتکارآنلاین: رییس سازمان ملی استاندارد گفت: این سازمان علاوه بر بازار، نبض فضای خدماتی را هم در اختیار گرفته است و در این چهارچوب با واحدهای اقامتی که ستاره‌های خلاف واقع در کنار نامهای تجاری خود دارند، برخورد می‌شود.
کد خبر: 4886
زمان انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹ بعد از ظهر -
79 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – ‌ مهدی اسلام پناه روز یکشنبه در دیدار با آیت الله سید احمد علم الهدی در مشهد افزود: مشهد به‌ عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام، جایگاه شاخصی برای الگوسازی از استانداردهای خدماتی دارد و در حوزه هتل‌ها، مهمانسراها و خدمات اقامتی با محوریت مشهد وارد عمل شده‌ایم تا با واحدهای اقامتی که ستاره های غیر واقعی دارند، برخورد نماییم.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی نیز گفت: خدمت به مردم، عبادت به درگاه پروردگار است و وقتی ارزشمند خواهد بود که ما این خدمت را در طول عبودیت الهی بدانیم. مردم وسیله اثبات عبودیت در درگاه خدا و یک جریان مقدس هستند و در این شرایط، مسئولیت ذاتی ما، عمل به تکلیفی است که نسبت به مردم داریم.

 

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: حوزه عملکرد سازمان ملی استاندارد بسیار مهم است و تأمین سلامت مادی مردم به‌ موازات حفظ اعتماد کنونی آنان به کالاهای مزین به نشان استاندارد، تکلیف مضاعفی بر دوش همه بازرسان، ناظران، کارشناسان و مدیران این سازمان قرار می‌دهد، به‌گونه‌ای که اگر مهر استاندارد به‌ ناحق بر کالایی نقش بندد، مسئولیت آن بر عهده سازمان استاندارد است، زیرا هم جان مردم را به خطر می‌اندازد و هم اعتماد عمومی را سلب می‌کند و این معاصی در درگاه الهی، همه مصداق خیانت به مردم و خداست.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: سازمان ملی استاندارد باید به جایگاهی برسد که همه بدانند امکان معامله، رشوه و سازش با آن وجود ندارد. بسیاری از مردم، با اعتبار و اعتماد به نشان استاندارد به خرید می‌روند.

 

وی با بیان اینکه شیوه نظارت فراتر از نظارت نوعی باید به نظارت مصداقی و فردی برسد، ادامه داد: نیازمند یک جریان بازرسی بسیار دقیق در سازمان ملی استاندارد هستیم تا به برکت آن، فرهنگ میزبانی در مشهدالرضا(ع) هم بیش از پیش نهادینه شود.

 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: در سالی که طبق برآوردها، آمار زائران خارجی مشهد افزایش چشمگیری خواهد داشت، هر کالایی که در مشهدالرضا(ع) وارد بازار شود و یا حتی از این شهر مقدس به بازارهای مناطق دیگر راه پیدا کند، مردم آن را نشانه‌ای از مشهد الرضا می‌دانند.

 

وی با تأکید بر ضرورت دفاع از کیفیت سوغات و کنترل اصالت اقلام این سبد اقتصادی، گفت: زعفران و فرآورده‌های آن از جمله کالاهایی است که امکان تقلب و ایجاد مفسده در آن بسیار بالاست.

 

امام جمعه مشهد ادامه داد: به این دلیل که زعفران سهم بسیار مهمی در سبد سوغات زائر در مشهد دارد، باید تمرکز ویژه‌ای بر این محصول و سایر اقلام سبد سوغات زائر داشت تا شرایطی ایجاد نشود که علاوه بر بی‌اعتمادی زائران نسبت به سوغات مشهد، اصالت نشان استاندارد ایران و محصول کشاورزی شاخص خراسان رضوی نیز زیر سؤال برود.

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *