امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آیت الله صدیقی:

امر به معروف و نهی از منکر به معنای مراقبت از زندگی سالم است

ری – ابتکارآنلاین: امام جمعه موقت تهران گفت: امر به معروف و نهی از منکر یعنی به عنوان یکی از محورهای جهاد تبیین و به معنای مراقبت از زندگی سالم است.
کد خبر: 4976
زمان انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰ قبل از ظهر -
57 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – آیت الله کاظم صدیقی امروز /سه شنبه/ در نشست تخصصی امامان جماعت شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی و حکومتی کشور که در آستان شیخ صدوق (ع) شهرری برگزار شد، اعلام کرد: اسلام دین زندگی و امر به معروف و نهی از منکر هم به معنی مراقب از زندگی سالم است.

 

وی افزود: خداوند لحظه ای ما را به خود وانگذاشته و توبه همیشگی است؛ خداوند می فرمایند که هر لحظه به سمت من بیا و ندای رحمت و نجات بخش دارد.

 

آیت الله صدیقی با بیان اینکه لباس روحانیت لباس دین و تقوا و دعوت به خدا است، خاطرنشان کرد: اطاعت از رسول الله واجب است و در عین حال مربوط به زمان و اقتضائات؛ روابط بین المللی، ملی، همسایگی، خانوادگی و ارتباطات اقتصادی در هر زمانی اقتضائات مختلفی دارد و از این رو آمدن پیامبران در دوره های مختلف برای ترجمه و احکام خاص است.

 

وی ادامه داد: دین خدا بر این است که شما صاحب زندگی شوید و معروف ترین معروف همین است؛ امت واحده مهم و تضمین امت بودن، مساله امامت و در نهایت امر به معروف و نهی از منکر، سلاح امامت است.

 

رئیس شورای امربه معروف و نهی از منکر کشور خاطرنشان کرد: تضمین اسلامیت زندگی ما وابسته به امر به معروف و نهی از منکر است و امام باقر (ع) نیز بر این نکته صحه گذاشته اند.

 

این مسئول به برگزاری نمازهای جماعت در دانشگاه ها پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب نمازخانه های دانشگاه ها تعطیل بود و امروز دانشگاهی نداریم که نماز جماعت نداشته باشد.

 

آیت الله صدیقی افزود: حتی در دانشگاه شریف روزهای دوشنبه ۲ شیفت پشت سرهم نماز جماعت خوانده می شد اما برخی می خواهند امروز آن دانشگاه را بدنام کنند.

 

وی با اشاره به تحرکات دشمن اظهار داشت: امروز مسئله بمب و موشک در حرم احمد ابن موسی (ع) نیست بلکه دشمن بمباران ذهنی را هدف قرار داده است.

 

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر کشور خطاب به جمع حاضر گفت: تکلیف ما سخت است و امروز شما علمداران امام زمان (ع) و افسران جبهه جنگ نرم هستید چرا که باید مسائل را برای مردم شفاف سازی کنید.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *