امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
بخشدار لواسانات :

جست‌وجو برای یافتن کوهنورد مفقودی در ارتفاعات افجه ادامه دارد

شمیرانات- ابتکارآنلاین: بخشدار لواسانات اعلام کرد: جست‌وجو برای یافتن کوهنورد ۶۵ ساله (آقا) در ارتفاعات روستای افجه (دشت هویج) که مفقودی وی شامگاه جمعه توسط هم‌نوردانش گزارش شده بود، همچنان ادامه دارد.
کد خبر: 4983
زمان انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹ بعد از ظهر -
51 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – محمدرضا علی‌اکبری اظهار داشت: با اعلام مفقودی کوهنورد دشت هویج، بلافاصله ظرفیت‌های محلی و بلدراه‌ها برای همراهی امدادگران اعزام و هماهنگی‌های لازم به منظور دسترسی‌های محلی نیز انجام گرفت‌.

 

وی ادامه داد: پس از گذشت چند روز ناموفق از عملیات جست‌وجو تا پایان یکشنبه گذشته ۴۰ امدادگر از هلال احمر استان تهران به همراه سگ‌های زنده‌یاب به محل حادثه اعزام و عملیات تفحص ادامه یافت، اما متاسفانه تاکنون موفقیتی حاصل نشده و جست‌وجو برای یافتن کوهنورد گمشده تداوم دارد.

 

پیش از این هم معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر گفت: عملیات جست‌وجوی فرد مفقودی از روز جمعه گذشته ادامه یافته و با توجه به تاریکی شب، صعب‌العبور بودن منطقه و برودت هوا، پس از توقف شبانه، امروز صبح با اعزام یک تیم کوهنوردی از سر گرفته شده است.

 

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر گفت: عملیات جست‌وجوی کوهنورد گم‌شده در ارتفاعات آتشکوه در شمیرانات تهران ادامه دارد.

 

مرتضی مرادی‌پور در تشریح این خبر گفت: روز جمعه ۲۰ آبان‌ماه یک نفر از تیم ۸ نفره کوهنوردان عزیمت کرده به آتشکوه با شماره ۱۱۲ هلال‌احمر تماس گرفته و از گرفتار شدن تیم در ارتفاعات آتشکوه در شمیرانات تهران خبر می‌دهد.

 

مرادی‌پور افزود: با دریافت این گزارش، تیم امداد کوهستان شمیرانات به منطقه اعزام شده و در عملیات جست‌وجو موفق به یافتن و انتقال اعضای تیم کوهنوردی به پایین کوه می‌شوند، اما یکی از کوهنوردان در راه بازگشت، از تیم جدا شده و دوباره مسیر خود را گم می‌کند.

 

لواسانات به سبب دارا بودن طبیعتی بکر و قله‌های مرتفع همواره مقصد کوهنوردان و گردشگری داخلی و خارجی واقع می‌شود.

 

این بخش از توابع شهرستان شمیرانات متشکل از شهر لواسان و ۲۰ روستا با جمعیتی افزون بر ۳۰ هزار نفر در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *