امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
امام جمعه دماوند:

خواب آشفته سوریه‌سازی ایران تعبیر نمی شود

دماوند- ابتکارآنلاین: امام جمعه دماوند گفت: سوریه‌سازی ایران خواب آشفته آمریکا و اسرائیل است اما تعبیر ندارد.
کد خبر: 5077
زمان انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷ بعد از ظهر -
50 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند اظهار داشت: دشمنان ملت ایران به خاطر عصبانیت از مقاومت مثال زدنی این مردم غیور به جنگ ترکیبی روی آورده اند.

 

وی افزود: در جنگ ترکیبی، دشمن هم فشار اقتصادی وارد کرده و تحریم می‌کند و هم در فضای مجازی به جنگ روانی و اطلاعاتی می‌پردازد و هم از نیروهای آموزش دیده خود را برای تخریب و ایجاد ناامنی استفاده می‌کند.

 

فتاح دماوندی افزود: ایجاد جنگ‌های نامنظم و چریکی داخلی، به خشونت کشاندن اعتراضات که با موج سواری روی نارضایتی‌های داخلی شروع می‌شود از برنامه‌های نظام سلطه و استکبار جهانی در کشورهای هدف است.

 

امام جمعه دماوند بیان داشت: ایجاد اجماع جهانی علیه کشور هدف از طریق دیپلماسی و اعمال قدرت نرم و اثر گزاری بر اذهان مردم دنیا در جهت منفی نشان دادن عملکرد کشور مورد هجمه اقدام دیگر دشمن در جنگ ترکیبی است.

 

خطیب نماز جمعه دماوند عنوان داشت: هجوم فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، نظامی و شبه نظامی، نبرد مجازی و اطلاعاتی و استفاده از تمام توان علیه کشور هدف در دستور کار کشورهای حمله کننده در جنگ ترکیبی و هیبریدی است.

 

وی بیان داشت: آمریکا مهاجم ترین کشور دنیا در صد سال اخیر است، دولت‌های آمریکا از اول انقلاب اسلامی ایران در صدد کنترل و محدود سازی انقلاب و به دنبال تغییر نظام ما بودند.

 

فتاح دماوندی گفت: آمریکایی‌ها وقتی از جنگ سخت و حمله نظامی ۸ ساله با واسطه صدام بعثی و نفوذ نرم و هجوم فرهنگ و تحریم اقتصادی ایران نتیجه نگرفتند، به جنگ ترکیبی و همه جانبه روی آوردند.

 

وی افزود: هدف کوتاه مدت آمریکا از جنگ ترکیبی علیه ملت ایران ناامید کردن و ناراضی کردن مردم از نظام و ایجاد جنگ داخلی و باز کردن پای تروریست‌ها به داخل کشور و ناامنی داخلی است و هدف میان مدت دشمن، ایجاد و تقویت نقاط ضعف بیشتر اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی، نظامی و سو استفاده از نقاط ضعف ماست و هدف بلند مدت دشمن تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی جهت قبول سیاست کلان خود در جدا کردن دین از حکومت داری و ایجاد نظام وابسته و ضددین در ایران است.

 

وی عنوان داشت: وظیفه ما در برابر هجوم دشمن و جنگ ترکیبی او، دفاع ترکیبی و جنگ ترکیبی متقابل با اوست، ما باید به سلاح‌های نظامی، امنیتی، اطلاعاتی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و دیپلماسی مجهز شویم.

 

امام جمعه دماوند افزود: تقویت ایمان و عقیده اسلامی جوانان و آگاه سازی مردم از نقشه‌های شوم دشمن و جهاد تبیین وظیفه دوست‌داران انقلاب اسلامی در همه احوال و زمان‌ها است.

 

وی گفت: سوریه‌سازی ایران خواب آشفته آمریکا و اسرائیل است، اما تعبیر ندارد و ملت ایران اجازه چنین غلطی را به دشمنان خود نخواهد داد، ضعیف نیروهای امنیتی باعث هرج و مرج می‌شود، طولانی شدن اغتشاشات و مسلح شدن اغتشاش‌گران و برخورد نکردن با آنها باعث دلگرمی دشمن برای ادامه این فتنه است.

 

خطیب نماز جمعه دماوند اظهار داشت: تحریک اقوام مختلف به‌خصوص قوم کرد و بلوچ در ایران و برنامه‌ریزی برای آشوب در کردستان و سیستان و بلوچستان در راستای سوریه‌سازی ایران انجام گرفت، در فضای ملتهب و ناآرام ممکن است خطاهایی هم از سوی نیروهای امنیتی اتفاق بیفتد و همین موضوع را دشمن بهانه کرده و بزرگ‌نمایی کند و آتش فتنه را بزرگ‌تر کند.

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *