امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ورامین خبر داد؛

ساخت ۲۴واحد مسکونی برای محرومین در ورامین توسط بسیج

ورامین – ابتکارآنلاین: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ورامین از ساخت ۲۴ واحد مسکونی و تعمیر ۱۴۶ منزل توسط بسیج در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: 5180
زمان انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳ بعد از ظهر -
53 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – سرهنگ مهدی امینی پیش از ظهر دوشنبه در شانزدهمین مرحله توزیع کمک‌های مومنانه شهرستان ورامین اظهار کرد: بسیج جز نهادهایی است که بهترین تعابیر امامین انقلاب در رابطه با آن به کار برده شده است که شاید به‌غیر از بسیج این تعابیر برای نهاد دیگری به کار برده نشده باشد.

 

وی گفت: اگر بخواهیم به چند نمونه از این تعابیر بپردازیم می‌توانیم از تعبیر مدرسه عشق، لشکر مخلص خدا، بزرگترین مدافع انقلاب و اسلام، شجره طیبه و اینکه حضرت امام (ره) با آن عظمت و جایگاه ویژه ای که داشتند بزرگترین افتخار خود را این می‌دانستند که افتخارم این است که خود یک بسیجی ام و این باعث افتخار همه بسیجیان است.

 

امینی اظهار داشت: بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ آمریکایی‌ها اقدام به تهدید زبانی و تهدید عملی کردند، حضرت امام کمتر از یک ماه بعد از این موضوع دستور تشکیل بسیج را در ۵ آذر دادند و اولین دستاورد بسیج خنثی سازی تهدید آمریکا بود.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ورامین خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل بسیج، دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن بود که اولین ثمره آن خنثی سازی تهدید آمریکا بود، بعد از آن بسیج در عرصه‌های مختلف از انقلاب دفاع کرده است و به خاطر همین است که بسیج را به عنوان بزرگترین مدافع اسلام و انقلاب نامگذاری کردند.

 

امینی افزود: از هشت سال دوران دفاع مقدس که بسیج درخشید و در کنار سایر ارگان‌های نظامی و انتظامی جنگید و اجازه نداد یک وجب از خاک کشور ما در دست دشمن باقی بماند تا سایر عرصه‌ها در راه حفظ امنیت بسیج همیشه پیشگام و نقش آفرین بوده است.

 

این مسئول در ادامه افزود: یکی از عرصه‌های فعالیت بسیج امر جهاد سازندگی می‌باشد که رزمایش کمک مومنانه یکی از آنها است و امروز، مرحله ۱۶ رزمایش کمک مومنانه را داریم.

 

وی اظهار داشت: تعداد سه هزار بسته معیشتی در قالب اقلام مختلف تهیه شده و توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج و مساجد امروز با حضور ائمه جمعه و جماعات به دست افراد نیازمند خواهد رسید.

 

فرمانده سپاه ورامین اظهار داشت: در حالی که دشمن با برنامه ریزی به دنبال توهین و هتک حرمت به قرآن و اسلام است، تلاش می‌کنیم با این برنامه‌ها ثابت کنیم که بسیج در همه حال کمک محرومان بوده و در این رابطه این بسته‌های معیشتی توزیع خواهد شد.

 

امینی بیان کرد: از ابتدای رزمایش کمک مومنانه که ۱۶ مرحله می‌باشد، ۳۱۶ هزار بسته معیشتی در بین جامعه هدف توزیع شده است.

 

وی افزود: از ابتدا شیوع بیماری کرونا که اصناف مختلف دچار آسیب شدند و نیاز به حمایت و یاری پیدا کردند بسیج در پی لبیک به ندای رهبر انقلاب مبنی بر مواسات و کمک مومنانه انجام گرفت.

 

فرمانده سپاه ورامین در ادامه عنوان داشت: در کنار آن اقدامات دیگری مانند تشکیل ۴۲ صندوق قرض الحسنه و توزیع ۱۴۸ سری جهیزیه در بین زوجین جوان انجام شده است.

 

امینی گفت: تعداد ۲۴ واحد مسکونی برای محرومین یا کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بودند با کمک بسیج سازندگی ساخته شده است و در همین راستا ۱۴۶ واحد هم تعمیرات منازل داشتیم.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: به مناسبت هفته بسیج علاوه بر این موارد تعمیرات منازل محرومین و ویزیت رایگان به همراه داروی رایگان در چهار مرحله انجام خواهد شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *