امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
امام جمعه قرچک:

فضای مجازی رها باعث بحران فرهنگی و اجتماعی می‌شود

قرچک – ابتکارآنلاین: امام جمعه قرچک با بیان این که اوضاع کشور از نظر مدیریت فضای مجازی مناسب نیست، گفت: فضای مجازی رها باعث بحران فرهنگی، اجتماعی و سیاسی می‌شود.
کد خبر: 5193
زمان انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳ بعد از ظهر -
58 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین –  حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی قرچک که در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا و ارائه آموزش‌ها در بستر فضای مجازی، با وجود تلاش تمامی مسئولان آموزش و پرورش، آسیب‌هایی را به همراه آورد و موجب به وجود آمدن بستر برای برخی از مشکلات در جامعه شد.

وی افزود: در دسترس بودن فضای مجازی در جامعه موجب به وجود آمدن شخصیت‌های متفاوتی از کودک چند ساله تا افراد مسن شده است که همگی از ظرفیت ویژه‌ای در استفاده از این فضا برخوردار شدند که بدون درک درست از مسائل ارزشی و غیرارزشی و یا آسیب‌زا بودن از مطالب این فضا استفاده می‌کنند.

اسماعلی خاطرنشان کرد: امروز در واقع فضای مجازی رها به یک بحران سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است که اگر مدیریت و نظارت نشود، باعث بروز مشکلات خیلی بیشتر خواهد شد.

فرماندار قرچک نیز در این جلسه گفت: آحاد مردم از اقشار مختلف در فضای مجازی گردهم آمده اند و بدون محدودیت هر لحظه که بخواهند با هرکسی ارتباط برقرار می‌کنند و این کار را برای نظارت افراد به ویژه والدین سخت می‌کند.

علیرضا فاتحی‌نژاد افزود: آگاهی بخشی به جـوانان به ویژه دختران درباره آسـیب های فضای مجازی و آموزش و تعلیم راه های صحیح استفاده از فضای مجازی توسط خانواده به فرزندان، می‌تواند از بروز مشکلات برای جوانان و نوجوانان جلوگیری نماید.

 

فرماندار قرچک گفت: مسئولان وظایف متعدد و مهمی از جمله افزایش اطلاعات عمومی، تقویت آموزش و پرورش و جدی تر پرداختن به فعالیت های فضای مـجازی ملی دارند که در صورت موفقیت در عمل به این وظایف، می توان ازفضای مجازی به عنوان یک فرصت بهره برد.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *