امروز جمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳

لزوم جبران خسارات وارده به تالاب میقان توسط شرکت املاح

مرکزی - ابتکارآنلاین: معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شرکت املاح ایران باید نسبت به جبران خسارات وارد شده به تالاب میقان اقدام کند.
کد خبر: 5263
زمان انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸ بعد از ظهر -
113 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – زهره موسوی دوم آذرماه ۱۴۰۱ در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: طبق اصل ۵۰ قانون اساسی حفظ محیط زیست وظیفه همگانی است، محیط زیست یک اکوسیستم زنده است و هر تخریب و تاثیر کوچک بر بخشی از آن، تمام اکوسیستم را متاثر می کند.

 

وی بیان کرد: متاسفانه زیاده خواهی های بشر تخریب های محیط زیست را تشدید کرده است در حالی که بهره برداری ها باید مبتنی بر توسعه پایدار باشد. توسعه پایدار یک مثلث است که انسان، محیط زیست و اقتصاد اضلاع آن محسوب می شوند.

 

موسوی با تاکید بر اینکه مخالف راه اندازی هیچ صنعتی نیستیم مگر اینکه محیط زیست درگیر تخریب و آسیب شود، گفت: اگر فعالیت صنعت موافق الزامات زیست محیطی باشد قطعا مخالفتی صورت نمی گیرد، البته بهره برداران صنایع و معادن همسو با محیط زیست، مسئولان زیست محیطی را در کنار خود دارند و اگر خسارتی صورت گیرد، باید در مسیر جبران این تخریب ها و خسارات حرکت شود.

 

موسوی تصریح کرد: امروز پژوهش ها عموما نظرات مثبتی نسبت به فعالیت شرکت معدنی املاح ایران دارند، اما به هرحال این فعالیت تخریب هایی را به دنبال داشته و دارد و باید جهت رفع آن برآمد.

 

وی گفت: تالاب میقان اراک در مرکز کشور واقع شده و باید تلاش شود به عضویت کنوانسیون رامسر درآید و در این مسیر باید در کنار برداشت و فعالیت در تالاب، شرکت املاح نسبت به جبران تخریب ها اقدام کند. تالاب دارای برنامه مدیریت زیست بوم است و پیرو این برنامه باید شرکت اقداماتی را به انجام برساند تا حال تالاب هر روز بهتر از قبل باشد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *