امروز جمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
استاندار کرمانشاه:

اشتغال و سرمایه‌گذاری مهمترین دغدغه مدیران استان است

کرمانشاه – ابتکارآنلاین: استاندار کرمانشاه خواستار انتخاب کرمانشاه به عنوان مرکز پذیرش و تامین مالی شرکت‌ها در بازار سرمایه در غرب کشور شد.
کد خبر: 5294
زمان انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹ بعد از ظهر -
78 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – بهمن امیری مقدم در همایش منطقه‌ای تامین مالی غرب کشور که امروز (سوم آذر) به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، از مشکلات اقتصادی متعددی که کرمانشاه با آن مواجه است یاد کرد که باعث شده چهره زیبا و سینه ستبر ایران اسلامی شکسته شود و افزود: امروز اشتغال و سرمایه‌گذاری به مهمترین دغدغه مدیران استان تبدیل شده است.

 

به گفته مدیر ارشد استان کرمانشاه ، امروز در مراجعات مردمی و ملاقات‌های عمومی، درخواست شغل ۹۰ درصد درخواست‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه بیکاری کرمانشاه قدمتی ۵۰ ساله دارد، یادآور شد: زمانی که استان‌های دیگر با دلار هفت تومانی در حال توسعه بودند، کرمانشاه درگیر جنگ بود و همین امر باعث شد خیلی شهرستان‌های  مرزی استان که زمانی بسیار پر رونق بودند امروز رونق گذشته را شاهد نباشند.

 

استاندار کرمانشاه توجه به اشتغال و سرمایه‌گذاری در کرمانشاه را بسیار ضروری دانست و ادامه داد: تمام توان خود را این مدت برای کمک به اشتغال و سرمایه‌گذاری کرمانشاه گذاشتم.

 

امیری مقدم کاهش ۴.۳ درصدی نرخ بیکاری استان را گواهی بر این مدعا دانست و افزود: اکنون نرخ بیکاری استان به ۱۳.۶ درصد رسیده است.

 

وی با بیان اینکه وضعیت شاخص‌های مرتبط با اشتغال کرمانشاه طی سه فصل گذشته رو به بهبود بوده، این امر را حاصل تلاش و تعامل دولت و بخش خصوصی دانست.

 

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه آینده خوبی پیش روی اشتغال و اقتصاد استان است، تاکید کرد: تشکیل قرارگاه ملی اشتغال در سفر رئیس جمهور و به پیشنهاد استان کمک شایانی به کاهش بیکاری کرمانشاه خواهد کرد.

 

به گفته امیری مقدم، در این قرارگاه برای ایجاد ۷۰ هزار شغل در کرمانشاه حدود ۲۷۵ هزار میلیارد تومان منابع مالی پیشنهاد شده که بخش عمده آن از محل تسهیلات بانکی تامین می‌شود.

 

وی اضافه کرد: از این میزان ۵۵ هزار میلیارد تومان به صورت ریالی و ۴.۵ میلیارد یورو آن ارزی است که اکنون با ۵۰۰ میلیون یورو آن برای پتروپالایش آناهیتا موافقت شده که اجرای این طرح می‌تواند برای ۱۰ هزار نفر اشتغالزایی داشته باشد.

 

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور نیز ۱۳ هزار و۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای استان به تصویب رسیده، اظهار کرد: مجموع این منابع کمک می‌کند شرایط برای سرمایه‌گذاری در کرمانشاه بسیار مساعد شود.

 

امیری مقدم از کرمانشاه به عنوان بهشت سرمایه‌گذاری کشور یاد کرد و افزود: در زمینه‌های مختلف مرزی، کشاورزی، گردشگری، نفت و گاز، پتروشیمی، تجارت و …‌ظرفیت سرمایه‌گذاری داریم.

 

وی سهم شش درصدی کرمانشاه از صادرات کشور، سهم ۴۳ درصدی از صادرات ایران به عراق، کسب رتبه پنجم صادرات ایران و … را گواهی بر ظرفیت‌های تجاری کرمانشاه دانست و عنوان کرد: این همه ظرفیت فقط منتظر یک کار جهادی و انقلابی است.

 

استاندار کرمانشاه در انتها به لزوم توجه به ظرفیت بازار سرمایه در کرمانشاه نیز اشاره کرد و ادامه داد: تقاضا داریم کرمانشاه به عنوان مرکز پذیرش و تامین مالی غرب کشور انتخاب شود.

 

امیری مقدم توجه به تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان استان را نیز بسیار ضروری دانست و عنوان کرد: به علاوه درخواست داریم شرکت‌های کرمانشاه خارج از نوبت و با اولویت در بازار سرمایه پذیرش شوند.

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *